Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående told

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg vil forsøge at gøre dette kort og enkelt:

På skats hjemmeside står der "Du skal betale told af varer købt i lande uden for EU, der koster mere end 1150 kr."

Hertil er mine to spørgsmål så

1. Hvad så hvis jeg bestiller en ordre indholdende én vare til 1000 kroner, og en anden vare til 500 kroner. Vil de to varer så samlet overstige de 1150 kroner, som skat nævner, hvorefter jeg skal betale told? Eller vil de betragtes enkeltvis, og derved ikke overstige de 1150 kroner?

2. Hvad hvis jeg bestiller en ordre indholdende en enkel vare til 1000 kroner (som jo ikke overstiger de 1150 kroner), kan jeg så bare bestille en ordre til en time efter? en dag efter? eller en uge efter for den sags skyld? Altså, hvornår nulstilles kvoten, så at sige?

Det skal siges at jeg er hvad man kunne kalde meget, MEGET grøn på dette område, hvilket er grunden til, at jeg hellere vil spørge en gang for meget end en gang for lidt.

På forhånd tak for hjælpen :-)

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 22:03

Så vidt jeg husker så kan du godt. Du skal stadigvæk betale det gebyr til PostDanmark 180,- mener jeg det er på. Samt fragt og moms.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:11

Beregningen er pr. forsendelse. Og husk, at fragten indgår i beregningen. Så hvis du bestiller flere pakker, bliver de toldbehandlet hver for sig, og du skal betale administrationgebyr pr. pakke, uanset værdi.

Hivs varenre er til videresalg skal du importørregistreres.

Der er skrevet meget om disse emner herinde, så brug søgefunktionen, så finder du noget brugbart.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

Told skal lægge pakkerne sammen hvis de konstaterer der er flere forsendelser der bare tjener til at omgå toldregler, og kan gøre det bagudrettet men jo kun hvis de konstaterer det

Du vil dog få en masse fragt og håndtering og vil ikke kunne drive forretning på det

Hvis videresalg skal du som nævnt inden være importregistreret (inkl. moms)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 22:35

Mads Grønlund:

1. Hvad så hvis jeg bestiller en ordre indholdende én vare til 1000 kroner, og en anden vare til 500 kroner. Vil de to varer så samlet overstige de 1150 kroner, som skat nævner, hvorefter jeg skal betale told? Eller vil de betragtes enkeltvis, og derved ikke overstige de 1150 kroner?

Beløbsgrænsen holder ikke hvis der er tale om vare til videreslag.  Skal varerne sælges videre skal du være både moms & importør registreret.

Du vil skulle betale told og moms af varen.  Momsen modregnes dog i momsregnskabet.

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)