Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkning af kød til engros salg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer ;-)

Jeg står og mangler et svar og har prøvet at ringe til Fødevarestyrelsen, dog uden den store hjælp, så håber der sidder en herinde der kan hjælpe mig.

Jeg har fundet frem til at jeg kan få afsat en del hjemmelavet leverposteje, som jeg vil producere i mit fødevare godkendte lokale og derefter fryse dem og efter så sælge dem engros til et catering firma.
Men så er mit store spørgsmål, hvad med mærkning ? Og hvor mange må jeg give leverposteje, når de er frossent ? ( leverposteje bliver ind frossent og dagen efter bliver de pakket i kasser)

Samme spørgsmål har jeg med hjemmelavet rullepølse, som bliver lavet fra bunden, vil lave 2 forskellige, nogle kog selv rullepølser - hvor mange dage må de få i vacum ?
Den anden er en færdig kogt rullepølse, klar til at blive skåret ud, samme spørgsmål, hvor mange dage må jeg give dem ?
Men igen, det skal sælges både til detail og engros salg, hvad med mærkning ?

Jeg har læst mig frem til noget med lot nummer, for hvert parti der laves og det er jeg helt med på.

Jeg er lidt på bar bund her - og det er jeg rigtig træt af, da jeg har et catering firma der gerne vil indgå samarbejde ;-)

Nogle det kan hjælpe ?;-)

Blackface.dk -> Billig blackmask

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg vil forsøge at svare på dine spørgsmål, så godt jeg kan :0)

En holdbarhedsvurdering kan man som fagperson vurdere. Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse du har, men det er vigtigt at den kan bakke op om din vurdering. Enten ved analyse eller en generel test af produktet kan du fastsætte holdbarhederne på din produkter. Indhent evt hjælp fra en slagter.
Mærkning er et krav. Sælges det til forbrugeren skal produktet være fuldt mærket og til engro kan det medfølge i et handelsbrev ( mener jeg). Det nemmeste for dig og modtageren er en fuld mærkning en gang for alle. Du kan kigge i mærkningsbekendtgørelsen samt i mærkningsvejledningen, hvor tingene er penslet noget mere ud.

Håber det har besvaret lidt af dine spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh Kristina

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)