Hvordan holder i styr paa jeres passwords til jeres forskellige sider, emails etc..
Det siges jo at man ikke maa bruge det samme password igen og igen. Og jeg kan ikke huske passwords som keuUYFTYç!èè^ù$45 til en side og ttrez(''"('988ù^til en anden side bl.a..
Men igen hvordan holder i styr paa alle disse login passwords til sider, FB etc..
Jeg har brugt Roboform de sidste 10 år, fed løsning, der kan sync med din mobil og det hele.... for et latterligt lille beløb, virker ved at du bliver prompted for et masterpassword når du skal logge ind på noget første gang efter maskinestart, og herefter logger man ind med 1 klik, der er også mulighed for at lave udfyldning af webforms, betalingsforms etc.... super nyttigt tool.
Jeg bruger 1Password - hvilket virker perfekt, der bliver man også krævet et masterpassword - dog låser den sig selv efter noget tid - eller hvis man fx. går i pauseskærm.
Jeg finder det dejlig nemt - ogå fordi det gør jeg kan have forskellige passwords til alt.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg har lavet et system så jeg kan huske mine.. som er minimum 32 tegn og skiftende ud fra hvor det bruges.
32 tegn det var squ mange at skulle huske og indtaste hver gang.. men sikkert er det vel :-)
Til jer der bruger programmer til at huske jeres passwords, virker det ikke kun hvis i sidder ved jeres pc ? Hvad hvis i sidder ved en anden pc end jeres egen hvordan virker det saa ?
Jeg har lavet et system så jeg kan huske mine.. som er minimum 32 tegn og skiftende ud fra hvor det bruges.
32 tegn det var squ mange at skulle huske og indtaste hver gang.. men sikkert er det vel :-)
Til jer der bruger programmer til at huske jeres passwords, virker det ikke kun hvis i sidder ved jeres pc ? Hvad hvis i sidder ved en anden pc end jeres egen hvordan virker det saa ?
Er godt nok også irriterende når jeg sletter cookies ;)
Men ikke så svært at huske, når der er system i det. Vil selvfølgelig ikke sige hvordan jeg gør.