Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BODY SPICE søger forhandlere til unikke Ayurvediske hud- og hårpleje produkter

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

flunte70:

BusinessMaroc - flot kommentar: jeg søger forhandlere - ikke smagsdommere - så hold dig bare fra tastaturet...

Og jeg ønsker en verden uden forsmåede ignoranter, ingen af vore ønsker kan opfyldes.

Når du skriver: Produkterne har fantastiske pharmaceutiske egenskaber; bl.a. er der produkter der virker mod Psoriasis, Hårbunds-psoriasis, hårskel, sårheling, anti-age, uren hud og meget andet.

Så er det ganske enkelt en overtrædelse af markedsføringsloven, såfremt det er kosmetiske produkter. Og derudover er det jo i sig selv ren vrøvl at skrive noget virker mod anti-age, da det udsagn er lig aldring. Hårbund skal hedde hovedbund,

Mere viden
Reglerne kan findes i deres fulde længde på retsinformations hjemmeside:
Bekendtgørelse nr. 422 af 4. maj 2006 om kosmetiske produkter, med senere ændringer. Bekendtgørelsens § 11 handler om markedsføring af kosmetiske produkter og § 33 om den dokumentation, den ansvarlige skal være i besiddelse af.

Lov om markedsføring jfr.
Lov nr. 1389 af 21. december 2005 (på retsinfo.dk) gælder ligeledes på dette område. I lovens § 3 bestemmes, at ”der ikke må anvendes urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel eller udbud af varer ….”.

Markedsføringsloven gælder for markedsføring af produkter, hvor der ikke i medfør af særlige regler, som f.eks. kosmetikbekendtgørelsen er fastsat særlige regler med hensyn til markedsføring af disse.

Markedsføringen skal i det hele taget være korrekt, hæderlig og sandfærdig, og de erhvervsdrivende skal optræde loyalt og ærligt. Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med loven. Bemærk, at en ny markedsføringslov er trådt i kraft den 1. juli 2006. Reglen vedrørende vildledende markedsføring vil fremover være reguleret af lovens § 3.

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:37 | Låst

flunte70:

BusinessMaroc - flot kommentar: jeg søger forhandlere - ikke smagsdommere - så hold dig bare fra tastaturet...

Du har postet i et debatforrum, så du kan ikke fraskrive dig muligheden for at dit indlæg debatteres.

BusinessMaroc:
Og jeg ønsker en verden uden forsmåede ignoranter, ingen af vore ønsker kan opfyldes.

Jeg vil bede dig om at skrue lidt ned for retorikken, trådstarter har oprettet en tråd hvor han søger forhandlere/samarbejdspartnere, så prøv at holde debatten på sporet. Du er velkommen til at oprette en anden tråd, hvis du ønsker at debattere emnet yderligere.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:55 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:
Jeg vil bede dig om at skrue lidt ned for retorikken, trådstarter har oprettet en tråd hvor han søger forhandlere/samarbejdspartnere, så prøv at holde debatten på sporet. Du er velkommen til at oprette en anden tråd, hvis du ønsker at debattere emnet yderligere.

Der er intet galt i retorikken :) Jeg er ikke smagsdommer overfor produkterne.

At bede mig om at holde mig fra tasterne når markedsføringsloven overtrædes offentligt er umuligt. Jeg er i min fulde ret til at kommentere dette, og hvis ikke du ønsker at debattører på Amino kan påpege disse ulovligheder i tråde, så skal du bare foranledige min profil slettet og spærre for IP, så skal jeg i stedet for at være behjælpelig med fejl som nybegyndere begår, såmænd nok nøjes med bare at følge med fra sidelinien og anmelde virksomhederne der markedsfører kosmetiske ting her på Amino ulovligt.

Men så røg lidt af idéen med at hjælpe hinanden jo. Skriver/taler man grimt til mig uden grund, så er man i min verden ignorant.

Det er ikke min skyld nogle mennesker er uvidende :)

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:01 | Låst

BusinessMaroc:
Jeg er i min fulde ret til at kommentere dette,

Hvilket jeg også skriver til dig, men jeg beder dig om at gøre det i en ordentlig tone, og evt. lade være med at gøre det i en tråd, hvor trådstarter leder efter samarbejdspartnere.

BusinessMaroc:
hvis ikke du ønsker at debattører på Amino kan påpege disse ulovligheder i tråde

Dette emne har været oppe rigtigt mange gange her på amino.dk, vi kan ikke sidde og være dommere over hvem der har ret eller uret. Hvis du mener noget er ulovligt, eller strider mod aminos retningslinier, så er du velkommen til at anmelde indlægget, så kigger en moderator på det. Men hold personangreb ude af debatten. Ellers bliver indlæggende slettet og tråden låst.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:41 | Låst

Brian Reinhold Jensen:

BusinessMaroc:
Jeg er i min fulde ret til at kommentere dette,

Hvilket jeg også skriver til dig, men jeg beder dig om at gøre det i en ordentlig tone, og evt. lade være med at gøre det i en tråd, hvor trådstarter leder efter samarbejdspartnere.

BusinessMaroc:
hvis ikke du ønsker at debattører på Amino kan påpege disse ulovligheder i tråde

Dette emne har været oppe rigtigt mange gange her på amino.dk, vi kan ikke sidde og være dommere over hvem der har ret eller uret. Hvis du mener noget er ulovligt, eller strider mod aminos retningslinier, så er du velkommen til at anmelde indlægget, så kigger en moderator på det. Men hold personangreb ude af debatten. Ellers bliver indlæggende slettet og tråden låst.

De bedste hilsner
/Brian 

Der skrives til mig: BusinessMaroc - flot kommentar: jeg søger forhandlere - ikke smagsdommere - så hold dig bare fra tastaturet...

Dette betragter jeg som decideret flabet.

Selvfølgelig kan I ikke være dommere over noget I ikke har forstand på. Men Amino´s succes drives blandt andet, eller faktisk hovedsaglig af folk der stiller deres viden til rådighed, og dermed kan hjælpe andre. Uden folk med præcis viden om hvad de snakker om vil Amino blot være ingenting.

Jeg gider ikke sidde og anmelde indlæg, jeg giver mit besyv med som er meningen med en debat. Og hvad får folk ud af at et indlæg anmeldes og efterfølgende slettes?

Der er ingen personangreb her, der er alene tale om kategoriseringer baseret på udtalelser.

Men jeg skal da gøre dig og andre interesserede den tjeneste at holde mig fra at kommentere og så eventuelt blot lave standard mails til FOM og MST, for det er jo rigtigt hjælpsomt og det giver jo ikke særligt meget administrativt nonsens :) (ironi kan forekomme).

Men jeg vil også hellere ud i bjergene end at sidde her og blive skoset for at viderebringe viden.

Fortsat god dag i DK.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)