Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere!

Jeg er ny her på sitet, og blev henvist af en ven, der sagde der var en masse kloge hoveder herinde?

Jeg har interesseret mig for sportsbetting i et par år nu, og har set forskellige hjemmesider, som giver tips til andre betting interesserede. Jeg ønsker ikke at lave en ny bookmaker, som Danske Spil, MermaidBet, Bet365 osv. men blot en service hjemmeside der giver tips og gode råd.

Mit problem er at jeg ikke aner hvordan jeg skal få sat en hjemmeside på banen. Jeg ved intet om hvordan man gør, og ønsker ikke at bruge et HAV af timer på at læse HTML osv. Desuden ønsker jeg at gøre det billigst muligt, da jeg er studerende.

Det jeg ønsker at få ud af mit lille indlæg her er:
- Gode råd til opstart af hjemmeside
- Hvordan kan jeg begynde, og hvad skal jeg være opmærksom på?
- Kan jeg forvente penge i kassen (på reklamer og betalings gadgets), og hvor langtid går der? 

Håber i kan hjælpe

Mvh
Jonas Christensen 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 22:41

Hej Jonas,

hvis du kan få besøgende til din side, så kan du også tjene penge.

Du behøver ikke kunne programmere en hjemmeside, da du blot kan benytte dig af CMS-systemer som Joomla og Wordpress. Hvis du køber dit domæne igennem www.unoeuro.com, så er der en 1-click installer, så du ikke engang behøver at installere det selv - Ellers kan du finde en guide til det på internettet.

1. Køb et domæne og webhotel

2. Installer for eksempel Wordpress

3. Få indhold på siden

4. Skaf besøgende igennem Facebook for eksempel, og derudover kunne det være en god ide at læse noget om søgemaskineoptimering, så du kunne komme op på side 1 nå en person søger på for eksempel "spil forslag".

Der er massere information på internettet (og amino) til netop opstart af egen hjemmeside, og til at forbedre ens placeringer i Google. Så det gælder egentlig bare om at komme igang!

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas,

At lave en hjemmeside er noget af det mest simple man kan forestille sig, og du kan komme i gang for blot 214 kr. ved at benytte en billig host ala MeeBox.net.

Oprettelse af webhotel: 49 kr

1 års webhotel: 120 kr

1 års domæne: 45 kr

= 214 kr. for det første år. Kommende år koster så kun 165 kr.

Min pointe er, at det er rigtig billigt at lave en hjemmeside, og mange hosts tilbyder en såkaldt 1-click-installer, som installere fx WordPress på dit domæne blot med et enkelt klik. Jeg kan absolut anbefale dig at bruge WordPress. Køb førnævnte via fx MeeBox, find et fedt gratis template og installer det med ét klik, og så kan du begynde at blogge om sportsbetting.

Vær dog opmærksom på, at konkurrencen på dette emne er ret hård, så økonomisk set er det måske ikke den bedste niche at vælge. Men hvis du er 110 % engageret er det selvfølgelig muligt at vælte de andre af tronen, og komme højt op på Google.

Skriv hvis du skal bruge hjælp.

mvh

Tobias Ehlig

Tilmeldt 19. Nov 12
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 22:51

Tak for svaret til jer begge!

Det lyder til i er forholdvis enige, og jeg vil helt sikkert tage et kig på det.

Ved ikke om jeg spørger dumt nu, men er det muligt at lave et webdesign, altså en skabelon af hvordan hjemmesiden skal se ud, uden at købe webhotel osv. først?

Altså at forberede hjemmesiden gratis, før jeg vælger at kaste penge i projektet? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:54

Hej Jonas,

Umiddelbart er mit svar "nej", men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at det kan lade sig gøre.

Det du i hvert fald kan gøre er, at gå på udkig efter det rette template eller "theme" som det typisk kaldes til WordPress. Så får du da en idé om hvordan hjemmesiden kommer til at være opbygget.

Linkhttp://wordpress.org/extend/themes/

mvh

Tobias Ehlig

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:02

Jonas:

Tak for svaret til jer begge!

Det lyder til i er forholdvis enige, og jeg vil helt sikkert tage et kig på det.

Ved ikke om jeg spørger dumt nu, men er det muligt at lave et webdesign, altså en skabelon af hvordan hjemmesiden skal se ud, uden at købe webhotel osv. først?

Altså at forberede hjemmesiden gratis, før jeg vælger at kaste penge i projektet? 

Hej Jonas,

Du kan starte med at installere en wamp eller mamp server afhængig af om om du bruger windows eller osx. AMP er Apache, Mysql og PHP, som er de teknologier blandt andet wordpress bygger ovenpå. På den måde kan du komme igang på din egen computer, og du kan få en indsigt i hvordan systemet fungerer, samt hvilke sikkerhedsmæssige aspekter du skal være opmærksom på senere hen.

På den måde kan du arbejde med din hjemmeside, og vente med at købe wenhotel til du er klar til at lancere siden.

Tilmeldt 19. Nov 12
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 09:33

Kan du give nogle konkrete link, er virkelig på bar bund.

Og findes der ikke nogle demo, eller webhotels hvor man kan få en gratis prøve periode? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40

Nu vil jeg lige starte ud med at sige at en hjemmeside ikke er noget som laver sig selv. Det er klart at du kan installere et CMS som f.eks. Wordpress, Joomla eller Drupal og så er du et godt stykke. Der er dog stadig langt fra at have en sådan hjemmeside, til at komme med i toppen af søgeresultater.

Jeg tænker også på at du vil ind og hjælpe andre med bettings og lige netop de søgeresultater kan der godt være lidt konkurrence på. 

Jeg vil anbefale dig at alliere dig med en som har prøvet lidt webdesign før - som vil hjælpe dig i gang for et par håndører. Der er masser herinde på amino som kaster om sig med tilbud på hjemmesider. Tag et af dem og kom godt fra start. 

Nok har du en hjemmeside - men du skal også have besøgende og du skal også kunne fastholde de besøgende! Derfor er både opbygningen, indholdet og designet en vigtig rolle i dit kommende foretagende. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Hej Jonas

Du kan Skype mig på thomthej og jeg skal give dig råd og vejledning.

mvh

Thomas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Cloud ITeration Skrevet kl. 11:28

Hej Jonas

Hvis du har mod på at kaste dig ud i at kigge på Wordpress, kan du finde nogle tutorials på www.nemprogrammering.dk/. Der er også en vejledning til, hvordan du kan prøve programmet lokalt på din computer.

Håber det kan hjælpe lidt  :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)