Hej Amino'er Jeg tænker tit på om jeg ikke tjener mere på Google Adsense end i Affiliate, sandsyligheden for at folk klikker ind og køber noget er vel ikke så stor? Min side handler om fitness - altså styrketræning, vægttab, kost osv. Men der er jo nogle vildt gode affiliate reklamer inden for dette. Bodylab Bodystore fitness world osv. hvad ville i erfarne sige om dette? |
Hej Martin,
Hovedreglen er - som jeg har forstået det - denne: AdSense er nemmere og kræver mindre arbejde, mens affiliate er mere krævende men giver flere penge i kassen. Der skal rigtig mange besøgende til før du kan komme til at leve af AdSense-annoncering, mens der findes mange eksempler på folk der har fanget pointen ved affiliate og tjener mange penge på det.
Mit råd er, at hvis du vil være seriøs omkring din side, så prøv dig frem med affiliate og hav tålmodighed med det. Har du derimod ikke mod på at lægge særlig mange kræfter i det, så vælg bare AdSense - her er du sikret at få dækket dine omkostninger ved siden, men formentlig heller ikke meget mere end det.
mvh
Tobias Ehlig