Hej Jesper, Overvejer at bruge DanDomain, men det er mest den administrative hjælp, som jeg har brug for. Her har jeg et par spørgsmål, håber du eller andre kan hjælpe mig med dem: 1. Skal jeg sælge varerne inklusiv moms? Personligt tror jeg, at jeg skal, for hvis jeg omsætter under 50.000, får skat jo bare ingenting, men overskuddet skal stadig beskattes eller hvad? 2. Skal jeg registreres et sted, før jeg starter eller hvad? 3. Skal jeg bare skrive navnet på shoppen i stedet for firmanavn, da jeg jo ikke bliver CVR registreret? 4. Jeg skal vel åbne ind konto, hvor pengene ryger ind. Skal jeg bare selv lave en i mit eget navn og kalde den web-shoppens navn? |
du må ikke sælge med moms hvis du ikke har CVR med moms - Ja overskuddet skal beskattes, men da du jo ikke opkræver moms, så skal du jo heller ikke betale det. Overskud kommer som indtægter minus udgifter og du skal forskudsregistrere det og opgive det på selvangivelsen i punkt 20
du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven som du kan google og det er fra det regnskab du skal udfylde punkt 20 - så betaler du skat af de kroner du har i overskud uanset det er 1 krone eller hvad det er.
Du skal ikke registreres hvis du er sikker på ikke at omsætte for over 50000 på 12 mdr. Hvis du bryder den grænse, kommer du af med dobbelt moms af de første 50 og det er jo en ulykke da du ikke har opkrævet momsen
Du skal skrive navnet på shoppen ja - Jeg ved ikke om dit navn eller CPR skal fremgå, det må andre kommentere
Ja du kan lave en konto i eget navn og kalde den webshoppens navn hvis banken er OK og du i øvrigt kan få betalinger ind på den uden at være registreret som CVR, hvilket jo betalingskort udbyderne mig bekendt forlanger
vh