Hej Aminoer, Gennem længere tid har jeg tænkt på at starte en webshop, men kan jeg godt det, da jeg kun er 16? Jeg skal vel CVR registreres som virksomhed eller hvad? Derudover har jeg også lidt problemer med det administrative som fakturaer osv. Ved i evt., hvor jeg kan hente skabeloner til det? Jeg har prøvet DanDomains demo, som faktisk er forholdsvis god, men jeg er stadig i tvivl om en del ting. Hvad med betaling og forsendelse? Skal jeg kontakte Post Danmark? Håber at høre fra jer, Mvh Mathias Kock |
Kan jeg godt lave webshop som 16-årig?
|
Har haft tanker om det, men endnu ikke fastlagt endnu. Først og fremmest skal jeg have styr på det hele :) |
Hej Mathias, Ja, du kan uden tvivl godt starte din egen webshop. Jeg er fuldt klar over, at det er en del mere besværligt ang. oprettelse af virksomhed, da du er uden 18 år. Jeg er personligt selv 17 år og min partner er ligeledes 17 år, og vi har for nyligt startet webshoppen: http://styleguy.dk, hvor vi er registreret i min partners fars navn. Jeg vil anbefale dig at tage en snak med dine forældre og høre, om det er muligt, at du kan få lov at stifte virksomhed i deres nav. Det er måske lidt for tidligt at spekulere i betaling og forsendelse. Du bør starte med at finde ud, hvad du vil sælge i din webshop. Skriv alle dine idéer ned i et dokument, og undersøg så mulighederne for de forskellige idéer. Venlig Hilsen Martin Dyrhøj |
Det er først nødvendigt at CVR registreres når du kan forvente en indkomst på 50.000 i året. (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) |
Korrekt. Dog vil man fremstå meget mere seriøs overfor både kunder og leverandører. Faktisk er der mange, der ikke vil handle med personer uden cvr nummer, så det vil jeg helt sikker anbefale dig at få anskaffet :-) Venlig Hilsen Martin Dyrhøj |
Hej Mathias, Jeg vil endnu en gang tale varmt for Billy's Billing som jeg selv bruger til at holde styr på mit regnskab. Det er super nemt og intuitivt - det fungerer bare! Som andre har nævnt før mig, så bør du nok overveje hvilken niche du ønsker at satse på, inden du begynder at bekymre dig for meget om alt det kedelige. Svaret er "ja, du kan godt lave en webshop som 16-årig", men det kræver at du har en god idé, og at du - endnu vigtigere - er villig til at lægge rigtig mange kræfter i det. mvh Tobias Ehlig |
Hej Det kan du sagtens, men overvej inden, om du virkelig vil det, og overvej grundigt det, du vil sælge: er der et marked for det? For at få CVR nr. skriver du blot til statsforvaltningen i din region; de sender nogle krav til en ansøgning; du laver den ansøgning; du bliver formentlig godkendt, og nu kan du oprette CVR selv om du ikke er over 18. Jeg er som ovenstående også klar fortaler for Billys Billing, men jeg ved ikke hvor godt det kommunikerer med shopsystemer endnu, da jeg ikke har brugt det til dette, så sørg for at have dette på plads, inden du vælger. Held og lykke, Christian |