Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For sen aflevering af ApS regnskab?! Kan vi købe os et par dage ekstra?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg ved at i nok starter med at tænke hvorfor vi dog ikke har fået lavet det i tide, men der har været en del grunde som vi ikke har kunnet undgå.

Fakta er at vi nu står og har 2 dage tilbage til at lave regnskabet, som SKAL være afleveret hos EogS den 18 Juli. Vores nye revisor mener ikke at han helt kan nå at blive færdig, han har været i gang både Torsdag og Fredag, så han har nu Mandag og Tirsdag tilbage.

Er der nogen som helst mulighed for udsættelse? Revisoren skal bare bruge et par dage, 1-2 dage ekstra ville være nok!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hej!

Svaret er kort og godt. NEJ!

Har lige haft samme problemstilling.

/Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:45
Plejer det ikke at kunne klares med nogle dagsbøder?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hej!

Nej...der er så ingen vej udenom tvangsopløsning, som dog efterfølgende kan ændres

under visse betingelser.

/Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Har talt med EogS i sidste uge, og endda sørget for at vor klient mødte personligt op hos

E&S, men der er ikke noget at gøre.Hverken sygdom eller alle andre former for undskyldninger bliver godtaget.

Der kører nogle fastlagte rutiner i EogS, som ikke kan ændres af de ansatte i EogS.

Og i sidste ende er det vel rimeligt nok, idet der oftest kun er een, der har ansvaret for,

at regnskabet bliver afleveret for sent, nemlig ledelsen af selskabet.

/Peter

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:23
I er jo, som I selv kan høre, ikke de eneste der ikke har afleveret til tiden. Se at få gjort årsrapporten færdig og indsend den hurtigst muligt så snart den er færdig.

Der er jo ikke nogen der siger, at Jeres ligger øverst i bunken. Når tvangsopløsningen at blive igangsat, så skal I have en advokat til at ordne detaljerne, således tvangsopløsningen annulleres.

Mvh. Karsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 21:08
Mange tak for jeres svar. Det er også de ting jeg har læst mig til samt hørt fra de ansatte hos EogS. Vi har absolut sidste afleveringsfrist i morgen, det hele er dog bogført og gennemset så mangler bare påtegning fra revisoren. 

Et andet spørgsmål som jeg lige så godt også lige kan spørge om her er:

Hvad gør man hvis man fx finder nogle salgsbilag/fakturaer, som man ikke har fået med i regnskabet, kan disse da tages med i næste års regnskab eller skal man lave en form for regulering for det år hvor bilagene er fra?

Er det her, den eneste adresse man kan sende eller aflevere regnskabet på? (det bliver sgu en hård tur fra Nordjylland)

Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Postboks 94
2740 Skovlunde

Eftersom ovenstående er en postboks bliver det vel rimeligt svært at aflevere det i ekspedition... Medmindre den postboks er pænt stor ;-)

Eftersom vi har absolut sidste frist med afleveringen i morgen så tog jeg telefonen og ringede til EogS idag, vi har efter reglerne kun frem til kl 24 til at aflevere det i deres postkasse, men som han sagde så ser de dem jo først næste morgen kl 7, så der har vi rent faktisk indtil, så ved i andre det også hvis i kommer ud i den situation, som vi ALDRIG gør igen!

Det er nu en træls situation at komme i, bare fordi ens revisor "glemmer" at fortælle at han tager på ferie og dermed ikke kan lave det færdigt til tiden...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 21:11

Hej  igen

Jeg regner med at det er på nedenstående adresse at regnskabet skal afleveres i ekspeditionen eller i deres postkasse?

Kampmannsgade 1
1780 København V

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 22:17
Dato: 17-07-2007 21:10:49 Forfatter: Cars4ever

Hej  igen

Jeg regner med at det er på nedenstående adresse at regnskabet skal afleveres i ekspeditionen eller i deres postkasse?

Kampmannsgade 1
1780 København V

Hej!

Det er den rigtige adresse du har fat i - sørg for at få en kvittering hvis du afleverer i ekspeditionen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:13
Dato: 17-07-2007 21:08:20 Forfatter: Cars4ever
Mange tak for jeres svar. Det er også de ting jeg har læst mig til samt hørt fra de ansatte hos EogS. Vi har absolut sidste afleveringsfrist i morgen, det hele er dog bogført og gennemset så mangler bare påtegning fra revisoren.

Et andet spørgsmål som jeg lige så godt også lige kan spørge om her er:

Hvad gør man hvis man fx finder nogle salgsbilag/fakturaer, som man ikke har fået med i regnskabet, kan disse da tages med i næste års regnskab eller skal man lave en form for regulering for det år hvor bilagene er fra?

Er det her, den eneste adresse man kan sende eller aflevere regnskabet på? (det bliver sgu en hård tur fra Nordjylland)

Det bør I vel egentlig spørge revisoren om. Hvis I ikke har fået alle salgsbilag/fakturaer med i regnskabet er der vel heller ikke afregnet moms af dem (eller er der). Nogle af dem har I vel fået betaling for nogle af dem. Så går det galt. Et eller andet sted kan man ikke lave et komplet regnskab hvis der mangler oplysninger.

Med hensyn til undskyldningerne (revisors ferie) så kunne jeg da lige tænke mig at spørge hvornår I har afleveret materialet til revisoren. Jeg kender mange revisorer som ikke blev færdige til tiden af den ene grund at kunderne afleverede materialet for sent. Revisorer er generelt gode til at planlægge. Det er faktisk en del af deres speciale men hvis kunderne ikke afleverer til tiden er det svært. Alligevel er det altid revisoren der får skylden for at tingene afleveres for sent. Blot lige lidt stof til eftertanke.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)