Hej Aminoer Kan et ApS stifte et I/S? Vi er fire personer der ejer et ApS tilsammen. ApS har indgået en distibutørkontrakt på salg af smykker, men nu vil vi gerne oprettet en hjemmeside hvor vi sælger nogle andre produkter der ikke har noget med vores distributørkontrakt at gøre. Derfor vil vi gerne høre om der er nogen der ved om vores ApS kan være ejer af et I/S, sådan så vi får adskilt de to aktiviter og ikke nødvendigvis skal oprette et nyt ApS? Eller er der smartere måder at gøre det på? |
Kan et ApS stifte et I/S
- 1
Et Interessentskab ejes af to eller flere personer/interessenter, som kan være enten fysiske eller juridiske. Så et ApS kan godt være medejer af et I/S, men det kan ikke have et I/S alene, der skal være mindst to ejere af et I/S /Brian |
Selve spørgsmålet er jo besvaret - bare der så er en anden ejer også men jeg vil bare lige pege på, at I skal være omhyggelige med at det ikke kan ses som brud på distributørkontrakten. Det må ikke gerne være for at kunne gøre noget ud over kontrakten, at jeres ApS skal eje et underselskab. Med andre ord, hvis du forklarer mere hvad der gør, at I ikke bare har de i det eksisterende ApS og regnskabsopdeler det (hvilket de fleste regnskabsprogrammer let klarer på bogføringsniveau) så bliver det lettere at råde. I kunne måske også ha behov for et holdingselskab med to ApS under sig f.eks. men det vil jo kræve en selskabskapital på yderligere 80.000 kr. Til gengæld har i så holding ApS med 2 døtre og sambeskatning og kan føre overskud op i holding, men stadigt ha risiko isoleret. vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Som Cookie skriver, så kan der være flere muligheder, alt efter hvad I ønsker at opnå. Hvis det udelukkende er for at undgå misforståelser blandt kunder og leverandører, fordi I har to vidt forskellige produkttyper I forhandler, så kan det løses ganske simpelt ved at oprette et binavn i jeres ApS. Hvis det er for at sprede risikoen, så tvivler jeg på at I opnår den ønskede effekt, ved at stifte et I/S med ApS som ejer. /Brian |
Yes sir puls en ekstra produktions-enhed, hvis det skal have adresse et andet sted. Hvis du opretter et I/S så skal du være opmærksom på at alle deltagerne hæfter soledarisk...
|
Tak for alle Jeres svar :-) Årsagen til at vi ville oprette endnu et firma er for at skille de to ting |
Pas på ikke at overkomplicere ting- I kan fuldt ud skille tingene ad i det ene ApS i har, og hvis omsætningen trods alt samlet er så begrænset, at der ikke kan skrabes 80.000 kr sammen til at stifte et mere, eller et holding med et under-ApS mere, så ville jeg ikke rode med at komplicere selskabsstrukturen med et datterselskab før I måske kommer længere i projektet. Alene i administration, regnskaber osv vil det æde for meget just my 5 penny vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Her kunne et SMBA være en oplagt mulighed.... |