Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat i tilbudstråde, hvor går grænsen

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Forskellen på Tilbudskategorien og de øvrige kategorier er, at du skal betale for at oprette en tråd her. Amino risikerer at smadre sit eget produkt, hvis det man betaler for må svines til af konkurrenterne, der i øvrigt må "nasse" på den tråd du har betalt for at oprette.

Men hvis man følger amino´s regler, er det så tilladt at svine hinanden til?

Jeg tvivler nu meget på at vi ville se den store forskel på hvordan debatten er i dag, og hvordan den ville blive. Dem der har ondt i røven over et tilbud, skriver jo alligevel i tilbudstrådene. Og det med at nasse sker i forvejen, bare ikke i særligt stort opfang.

Nu har vi begge været med længe "igang" og du har også oplevet hvordan trådene var da det var frit for alle. Hvor meget nas/tilbud/tilsvininger fra andre var der? Selv husker jeg det som mere eller mindre det samme som i dag. Men det kan selvfølgelig være jeg husker forkert.

Jeg mener ikke man betaler for at oprette salgstråde der er fri for debat, men betaler for retten for at oprette salgstråde. Så at amino smadret sit eget produkt, giver jeg dig ikke ret i.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jørgen Olsen:

Kender i typen der laver en salgstråd med et "godt tilbud" (NOT).

Typen der gør opmærksom på at tilbudet KUN gælder så længe lager haves, - eller typen der forsøger at stresse køberne ved at sige det kun er i en kort periode at man har ekstra kapacitet.

Hvor det alligevel er soleklart for enhver at der ikke er et begrænset udbud af varen og at man kan få dette tilbud hos sælger der til enhver tid med kyshånd vil tage kunder ind til den givne pris. Altså hvor det er ren salgsteknik, uden hold i virkeligheden iøvrigt.

Den typer kender jeg godt :-)

Det er netop den type, som jeg selv ofte for lyst til at stille små kritiske spørgsmål til, ford det er så åbenlyst at de er fulde af løgn.

Man sidder lidt og frygter at der er nogle der falder for de billige tricks og vælger at lægge deres iværksætter drømme i hænderne på sådan en type.

Jeg har indtil videre holdt mig meget tilbage, men med denne tråd i mente så vil jeg faktisk i højere grad spørge indtil referencer og hvordan der kun kan være en begrænset mængde tilbud af en time baseret ydelse (er programmøren dødeligt syg eller :-)) eller det smart at købe en webshop af en der har gak i låget (Den nok lige over grænsen) etc.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Jeg mener ikke man betaler for at oprette salgstråde der er fri for debat, men betaler for retten for at oprette salgstråde. Så at amino smadret sit eget produkt, giver jeg dig ikke ret i.

Spørgsmålet er faktisk om et tilbud, der bliver debatteret ikke er et meget bedre produkt end et der ikke gør.

Hvis vi ser på det tilbud, der gav anledning til denne debat: http://www.amino.dk/forums/t/179568.aspx?PageIndex=1 så har den pt. 1.128 visninger, hvis man tager det tilbud som trådstarter lavede dagen før: http://www.amino.dk/forums/t/179454.aspx#1207435 så har den pt. 237 visninger.

Nu er det selvfølgeligt ikke noget statistisk grundlag, men i min egen erfaring passer det faktisk meget godt for hvordan det generelt ser ud.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg har indtil videre holdt mig meget tilbage, men med denne tråd i mente så vil jeg faktisk i højere grad spørge indtil referencer og hvordan der kun kan være en begrænset mængde tilbud af en time baseret ydelse (er programmøren dødeligt syg eller :-)) eller det smart at købe en webshop af en der har gak i låget (Den nok lige over grænsen) etc.


Elegant formuleret. Du synes ikke du bevæger dig over grænsen, når du bevist benytter mit tilbud som udgangspunkt og samtidig snakker om "sådan en type"?

Jeg mener ærlig talt det er ved at blive lidt for personligt, når man begynder på den slags. Er dit formål med at starte denne tråd personlig chikane, for når man smider med den slags gloser, så virker det umiddelbart ikke som om du ønsker en egentlig sober debat om emnet.

Du tilbyder selv en service på dit site, hvor du også sælger shopløsninger. Og samtidig har du voldsomt travlt med at kommentere på de indlæg jeg laver og efterspørger referencer. Jeg tillader mig at tro på, du ikke efterspørger referencer fordi du er en potentiel køber.

Jeg vil ikke bringe den anden tilbudstråd frem igen, men umiddelbart har jeg svært ved at se jeg ikke har svaret på de spørgsmål der blev stillet i den - og så igen understrege, at når man stiller spørgsmål som potentiel køber, så mener jeg det er noget andet, end spørgsmål der stilles af en eneste årsag; At skabe så meget tvivl om tilbudsgivers kvalitet og arbejde som man overhovedet kan.

Hvis det er den debatform Amino ønsker, så held og lykke med det - jeg orker ærlig talt ikke det niveau.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas:

Lundsby:
Jeg har indtil videre holdt mig meget tilbage, men med denne tråd i mente så vil jeg faktisk i højere grad spørge indtil referencer og hvordan der kun kan være en begrænset mængde tilbud af en time baseret ydelse (er programmøren dødeligt syg eller :-)) eller det smart at købe en webshop af en der har gak i låget (Den nok lige over grænsen) etc.


Elegant formuleret. Du synes ikke du bevæger dig over grænsen, når du bevist benytter mit tilbud som udgangspunkt og samtidig snakker om "sådan en type"?

Jeg mener ærlig talt det er ved at blive lidt for personligt, når man begynder på den slags. Er dit formål med at starte denne tråd personlig chikane, for når man smider med den slags gloser, så virker det umiddelbart ikke som om du ønsker en egentlig sober debat om emnet.

Du tilbyder selv en service på dit site, hvor du også sælger shopløsninger. Og samtidig har du voldsomt travlt med at kommentere på de indlæg jeg laver og efterspørger referencer. Jeg tillader mig at tro på, du ikke efterspørger referencer fordi du er en potentiel køber.

Jeg vil ikke bringe den anden tilbudstråd frem igen, men umiddelbart har jeg svært ved at se jeg ikke har svaret på de spørgsmål der blev stillet i den - og så igen understrege, at når man stiller spørgsmål som potentiel køber, så mener jeg det er noget andet, end spørgsmål der stilles af en eneste årsag; At skabe så meget tvivl om tilbudsgivers kvalitet og arbejde som man overhovedet kan.

Hvis det er den debatform Amino ønsker, så held og lykke med det - jeg orker ærlig talt ikke det niveau.

Thomas,

Ærlig talt, så synes jeg at det er meget dobbeltmoralsk det du har gang i her. Du laver en masse salgstråde og bruger en masse fængende gloser, som du så bliver kaldt ud på, og det er så det. 

Det jeg har set er at du, ligesom ham du kritiserer, ofte også svømmer rundt i webshopstrådene og taler ned om folks standard prestashopløsninger og så videre, for åbenlyst at høste kunder til din signatur. Fair nok igen, det er der ikke noget ulovligt i.

Men når du så slår en shop op med at i tilfældigvis LIGE har plads til EN webshop mere, det er 1/3 af normalprisen, og man skal skynde sig for der er 50 der har henvendt sig, og det er forresten en færdig shop lige til at overflytte.

Når alt det ovenstående er løgn, så bliver folk mistroiske, og derfor mener jeg kun det er naturligt at der kommer lidt kritiske røster i tråden.

Jeg er ikke enig med Hr. Lundsby's ordvalg, men pointen står.

Til det generelle emne, synes jeg at et debatforum hvor det er ulovligt at svare på salgstråde, medmindre man har positive spørgsmål, ville være et meget underligt debatforum. Det skal naturligvis være sobert og vi skal ikke kaste mudder, men hvis jeg ikke må give min mening til kende, så synes jeg ikke det er salgstråde længere. Så er det bare salgsopslag, og så burde amino oprette "Amino.Classified" eller sådan noget.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

igang:

David Brodin Larsen:
Hvad modtilbud angår mener jeg faktisk også at der bør være forholdsvis frit slag.

Hvis en konkurrent kom ind i min butik, og begyndte at give vores potentielle kunder modtilbud, og være kritisk overfor vores produkter og ydelser, kan jeg garantere dig for at der ikke ville ske meget argumentation for at vælge mit tilbud. Men noget ville der ske :o)

Har man et tilbud, så opretter man en tråd om det. Er der en konkurrent der også har et tilbud, blander man sig udenom. Så enkelt bør det være i min verden.

Men det er en sjov problemstilling, for selvfølgelig der være mulighed for kritiske spørgsmål. Jeg synes bare de spørgsmål og kommentarer bør komme fra dem tilbuddet er møntet på, og ikke fra dem der ikke ønsker at brugerne gør brug af det pågældende tilbud.

Om man så kan håndhæve det i praksis, er en helt anden sag.



"Jeg har et godt tilbud til dig", er forbeholdt Plus medlemmer der gerne vil give andre Aminoer et tilbud.

Jeg er enig med igang´s synspunkt hvad dette angår. En af grundene til at spørgsmål bør være mellem trådstarter og interesserede er bl.a. at undgå "støj" fra konkurrenter, og så længe at moderatorer gør det her frivilligt, bør vi heller ikke gøre det svære for dem.

Moderatorer kan ikke rende rundt og lege detektiver og bruge oceaner af tid på at finde ud af om en konkurrents argumenter holder eller ej, og vi ser osse ofte at netop sådan noget ender i fnidder og beskyldninger, og det strider mod Aminos regler.

Det kan godt være at dette er et debatforum, men det er altså osse meget andet, og det er ikke ensbetydende med at man må debattere om alt, over alt.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Ærlig talt, så synes jeg at det er meget dobbeltmoralsk det du har gang i her. Du laver en masse salgstråde og bruger en masse fængende gloser, som du så bliver kaldt ud på, og det er så det. 

Det jeg har set er at du, ligesom ham du kritiserer, ofte også svømmer rundt i webshopstrådene og taler ned om folks standard prestashopløsninger og så videre, for åbenlyst at høste kunder til din signatur. Fair nok igen, det er der ikke noget ulovligt i.



Når folk beder om kritik på en shop og det ligner en standardløsning fra Presta, så fortæller jeg det - det er vel en del af "giv mig kritik på min webshop". Og beklager meget, at jeg ikke bare falder på halen over noget, der ligner en standardløsning.

Kristoffer Broholm:

Men når du så slår en shop op med at i tilfældigvis LIGE har plads til EN webshop mere, det er 1/3 af normalprisen, og man skal skynde sig for der er 50 der har henvendt sig, og det er forresten en færdig shop lige til at overflytte.

Når alt det ovenstående er løgn, så bliver folk mistroiske, og derfor mener jeg kun det er naturligt at der kommer lidt kritiske røster i tråden.



Mener ikke jeg hr skrevet 50 har henvendt sig? Link gerne til det, hvis du har fundet det et sted. At jeg laver et godt tilbud på en webshop til den pris, det finder nogen åbenbart frygtelig irriterende. Det skal jeg så undlade fremover.

Kristoffer Broholm:
Til det generelle emne, synes jeg at et debatforum hvor det er ulovligt at svare på salgstråde, medmindre man har positive spørgsmål, ville være et meget underligt debatforum. Det skal naturligvis være sobert og vi skal ikke kaste mudder, men hvis jeg ikke må give min mening til kende, så synes jeg ikke det er salgstråde længere. Så er det bare salgsopslag, og så burde amino oprette "Amino.Classified" eller sådan noget.


Ja, sobert og med reel interesse, så finder jeg det skam heller ikke problematisk at stille spørgsmål. Problemet opstår vel, hvis man reelt ikke har interesse for det konkrete tilbud.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

David Brodin Larsen:
Hvad modtilbud angår mener jeg faktisk også at der bør være forholdsvis frit slag.

Hvis en konkurrent kom ind i min butik, og begyndte at give vores potentielle kunder modtilbud, og være kritisk overfor vores produkter og ydelser, kan jeg garantere dig for at der ikke ville ske meget argumentation for at vælge mit tilbud. Men noget ville der ske :o)

Har man et tilbud, så opretter man en tråd om det. Er der en konkurrent der også har et tilbud, blander man sig udenom. Så enkelt bør det være i min verden.

Men det er en sjov problemstilling, for selvfølgelig der være mulighed for kritiske spørgsmål. Jeg synes bare de spørgsmål og kommentarer bør komme fra dem tilbuddet er møntet på, og ikke fra dem der ikke ønsker at brugerne gør brug af det pågældende tilbud.

Om man så kan håndhæve det i praksis, er en helt anden sag.

Jeg synes der er en meget stor forskel. - Hvis du har giver et godt tilbud, gør du det ikke i 'din butik', men på 'torvet' - Om andre stiller sig op lige ved siden af dig, og giver et tilbud på det samme kan du jo ikke køre meget ved.
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og husk nu at reglerne om at man ikke må hænge andre ud, osse gælder i denne tråd.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Gjersvik:

Og husk nu at reglerne om at man ikke må hænge andre ud, osse gælder i denne tråd.

Mvh. Rune.



Det løb er vist kørt ;)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)