Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af momsfri traktor til enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl....

Jeg har et enkeltmandsfirma ( minkfarm ) 

Jeg mangler en traktor som skal bruges 100% erhvervsmæssigt..... har så fundet mig den helt rigtige til prisen, men den er momsfri

Sælger siger han sagtens kan lave en "seddel" på den , altså købskvittering

Men den skal jo med i regnskabet og alle udgifter til den fremover skal med under driften!!!

Er det så et problem den er momsfri?????

Godt klar over jeg ikke trække moms ud af den..... når jeg nu heller ikke betaler moms :-)

Vil bare ikke købe en traktor til 50tkr.... og det så ryger fra privatkontoen :-)

pft Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03

Du kan sagtens købe den af en privat uden moms - og som du skriver, naturligvis ikke trække moms fra på den. Bare få klar købskvittering, evt med sælgers CPR så er den en udgift. Op til 12.300 som straksafskrivning og over, som afskrivning skattemæssigt med 25% per år, så ved 50.000 kr afskriver du 25% hvert år - indtil den (og evt andre afskrivninger du har) ialt er nede på 12.300 - og det år tager du så slutafskrivningen

Et lille biråd - over 10.000 kr - betal med bankoverførsel så er det korrekt

nyd traktoren

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 12
Skrevet kl. 22:47

Mange tak for svar.
For at være sikker på at jeg gør købet korrekt så skal jeg bare lave en. Bankoverførsel på beløbet og sikre mig hans fulde navn og CPR nummer på købskvittering.. Er det forstået rigtigt??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50

Helt korrekt så er alt OK og firmaet har fradrag/afskrivningsret for købet

vh

Tilmeldt 17. Nov 12
Skrevet kl. 19:45

Hej igen...

Jeg er ved at handle med sælger nu... og har sagt som du skriver at han skal skrive sit navn og cpr nummer på...

det er han ikke vild med ;-)

han vil KUN lave en dagsdato seddel med hans navn UDEN cpr... og så self mit navn på

Giver det problemer?? holder det???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10

tjo - nu er vi nok ude over det jeg ville være glad for at svare klart på. Vil han skrive sit navn og fulde adresse og telefon, så går det vel - han skal bare klart kunne spores (det er vel også lidt med at det er hans og ikke en stjålet osv) og betaler du via netbank, så har du jo så sporing er let og så ville jeg bare køre på (tror han du er CPR nummermisburger OG traktorkøber i en og samme :))

vh

Tilmeldt 17. Nov 12
Skrevet kl. 20:40

Han vil kun skrive sit navn, by navn på dags dato... Men ja... Laver konto overførsel ;-).. Tror mest han er bange for skattefar :-P... Men ingen problemer så, bare jeg laver bankoverførsel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Der er intet krav om at han skal oplyse cpr-nr. Du skal i princippet blot have et revisionsspor - eksempelvis via kontooverførsel - så du kan dokumentere handlen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11

Henrik Koudahl:
Der er intet krav om at han skal oplyse cpr-nr. Du skal i princippet blot have et revisionsspor - eksempelvis via kontooverførsel - så du kan dokumentere handlen.
Det er vi jo enige om, præcis derfor jeg skrev han bare skulle bankoverføre. Årsag til jeg prøvede med CPR var mere en traktor til 50.000 kr hvor det er vigtigt at man kender sælger, så den ikke er "varm" og jeg kunne godt forestille mig sælger ville ha cash - men det er lysende med bankoverførsel som hele tiden fast

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)