Du kan sagtens købe den af en privat uden moms - og som du skriver, naturligvis ikke trække moms fra på den. Bare få klar købskvittering, evt med sælgers CPR så er den en udgift. Op til 12.300 som straksafskrivning og over, som afskrivning skattemæssigt med 25% per år, så ved 50.000 kr afskriver du 25% hvert år - indtil den (og evt andre afskrivninger du har) ialt er nede på 12.300 - og det år tager du så slutafskrivningen
Et lille biråd - over 10.000 kr - betal med bankoverførsel så er det korrekt
nyd traktoren
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mange tak for svar.
For at være sikker på at jeg gør købet korrekt så skal jeg bare lave en. Bankoverførsel på beløbet og sikre mig hans fulde navn og CPR nummer på købskvittering.. Er det forstået rigtigt??
tjo - nu er vi nok ude over det jeg ville være glad for at svare klart på. Vil han skrive sit navn og fulde adresse og telefon, så går det vel - han skal bare klart kunne spores (det er vel også lidt med at det er hans og ikke en stjålet osv) og betaler du via netbank, så har du jo så sporing er let og så ville jeg bare køre på (tror han du er CPR nummermisburger OG traktorkøber i en og samme :))
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Han vil kun skrive sit navn, by navn på dags dato... Men ja... Laver konto overførsel ;-).. Tror mest han er bange for skattefar :-P... Men ingen problemer så, bare jeg laver bankoverførsel
Der er intet krav om at han skal oplyse cpr-nr. Du skal i princippet blot have et revisionsspor - eksempelvis via kontooverførsel - så du kan dokumentere handlen.
Der er intet krav om at han skal oplyse cpr-nr. Du skal i princippet blot have et revisionsspor - eksempelvis via kontooverførsel - så du kan dokumentere handlen.
Det er vi jo enige om, præcis derfor jeg skrev han bare skulle bankoverføre. Årsag til jeg prøvede med CPR var mere en traktor til 50.000 kr hvor det er vigtigt at man kender sælger, så den ikke er "varm" og jeg kunne godt forestille mig sælger ville ha cash - men det er lysende med bankoverførsel som hele tiden fast
vh