Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmeside har fået malware, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Min nye gode ven her fra Amino Jacob Becker har været så fantstisk cool at overdrage www.bbmassage.dk til mig.

Den er programmeret i joomla 1.5 og vi havde egentligt gjort alt klart til at opdatere den til joomla 2.5  men for ca 2 uger siden begyndte der at stå at siden kunne skdae ens computer og at dette websted ikke er sikkert når man kom frem til den i søgning. Jeg får også meddelelsen om at det kan skade min computer hvis jeg vil tilgå backend.

Den er pt hosted hos unoeuro.

Der er blandt andet google analytics installeret på siden og der er en kontaktformular plugin som folk kan udfylde.

Hvad skal jeg gøre?

Kan jeg godt tilgå backend uden at bekymre mig?

Håber endnu engang på formidabel aminohjælp. 

God weekend fra Rasmus

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:55

Du skal oploade en backup af hele hjemmesiden, og så skal du ændre FTP og administrations password, og så skal du selvfølgelig sørge for at du får opdateret til nyeste version så hurtigt som muligt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:55

Få virus scannet din pc med avg du kan downloade en gratis version . Og ændre din kode til FTP og admin hvis du har det til dit website. Og derefter upload din backup .

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:27

Tak for svar.

Jeg kan heraf udlede, at det derfor altid er nødvendigt at have en backup liggende eksternt så, at jeg IKKE kan bruge backup taget ved hjælp af fx aceeba backup i backend, og at der i det hele taget IKKE kan gøre andet end at uploade en backup af lidt ældre dato via ftp.

Er det korrekt forstået?

Er der ikke nogen mulighedfor at det er et eller andet plugin eller lignende på min side som google ikke kan lide? og derfor noget jeg bare kan gå ind og fjerne hvis jeg kan identificere det. Altså se bort fra googles advarsler, og gå ind i administrator via backend for at fjerne problemet?

Har absolut ingen ide og har ikke prøvet det før så er upload via ftp eneste vej så er det selvfølgeligt det jeg gør:)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:29
Har du flyttet siden til dit google konto?

Du ska have fået besked fra google om at de har fundet problemer på siden.

Du må så fjerne disse problemer. Evt med hjælp fra fagkyndig person
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:09

Michael_N:
Har du flyttet siden til dit google konto?

Du ska have fået besked fra google om at de har fundet problemer på siden.

Hvad mener du?

Mener du om der er webmaster og google analytics tilknyttet eller...?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:18

Rasmus Ramskov:

Jeg kan heraf udlede, at det derfor altid er nødvendigt at have en backup liggende eksternt så, at jeg IKKE kan bruge backup taget ved hjælp af fx aceeba backup i backend, og at der i det hele taget IKKE kan gøre andet end at uploade en backup af lidt ældre dato via ftp.

Er det korrekt forstået?

Det er helt korrekt forstået.
Du kan sandsynligvis gøre noget for at rense siden. (Databasen, .htaccess og lignende)
Men du kan absolut ikke være sikker på du får det hele fjernet og der kan være lagt bagdøre ind.
Man skal som udgangspunkt altid regne et kompromiteret site for usikkeret og genstallere og køre backuppen ind.
Det er hårdt og ikke særlig sjovt men det er den absolut bedste måde at gøre det på. :-)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:22

:) jeg havde tænkt mig at lægge det ind på mit webhotel hos en anden udbyder da det stadig ligger på min kammerats webhotel, but we got beat to it!

Når jeg har tid uploader jeg den nye joomlatemplate, og så håber jeg ellers vi kan få lagt det gamle indhold fra backuppen ind rimeligt problemfrit.  Ved slet ikke om det kan lade sig gøre. Planen var at jeg ville have copypastet alt skrevet indhold men det nåede jeg så ikke. Håber man kan bruge det fra backuppen selvom det er fra joomla 1.5.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:56
Rasmus Ramskov:

Mener du om der er webmaster og google analytics tilknyttet eller...?

Ja og du skal have fået tilsendt info der.
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:11

Michael_N:
Ja og du skal have fået tilsendt info der.

Well. Jeg har desværre kun nået at få analytics tilknyttet inden det gik galt.

Mener du man også plejer at få noget besked der?

Jeg har webmaster på min anden firmaside, og der er der rigtigt nok et værktøj der har med malware at gøre.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)