Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God Moral, eller ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Faldt over en anden tråd herinde som jeg gik lidt i dybden med, og kom frem til at pågældende (90% sikkert) sælger oscommerce websider på deres site, uden indhold for 9995,-kr 

Altså vi taler om hvorvidt det er moralsk forsvareligt at sælge et produkt til 10.000,- (på nær en 5èr), som reelt set bliver installeret ved tryk på en knap. De installerer så også paypal, men det er jo også mere eller mindre et tryk på en knap. 

For at være helt fair, tilbyder de email support 1 år, men reelt er det nok meget begrænset da siden jo allerede er sat op, så hvad er der lige at få support ang..

Har selv sat et par af denne type shops op gennem tiden for venner osv, og ville ikke drømme om at tage penge for det, da det er et job der tager ca 1 time. Ok, hvis vi som her er ude i det er en forretning, 999,- + moms. Men sku ikke 9995,- Virker for mig komplet vanvittigt!

Er det bare mig der er helt gal på den, eller ... Er det virkelig ok at rippe "den enlige mor med små børn (for at sætte situationen på spidsen), for alt de ejer, bare fordi hun ikke, som så mange andre pt, kan finde et arbejde ?

Jeg ved godt vi alle er interesserede i at tjene penge, men er dette ikke lige groft nok.. 

Håber at høre hvad i andre syntes ;-)

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:16
Tilmeldt 20. Oct 12
Skrevet kl. 06:35

Af hvad jeg kan se, følger der ikke noget med..

Kan set er ink installation på web server (som der jo også kan tjenes lidt på oveni) og server plads er jo vildt billigt. Betaler personligt kun ca 100,- pr år pr site, men der står intet om dette er ink i prisen, så det er det nok ikke. Iøvrigt er det jo reelt oprettelsen af produkter og lign, der tager tid. Derfor syntes jeg overordnet at det virker MEGET dyrt.

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:49

Kenny p:
Betaler personligt kun ca 100,- pr år pr site

Nu er det almindeligt at betale lidt mere og få et kvalitets webhotel.

Kenny p:
Iøvrigt er det jo reelt oprettelsen af produkter og lign, der tager tid.

Et godt webdesign kan sagtens koste væsenligt mere end 10.000 kr.

Kan vi få et link til hjemmesiden.

Tilmeldt 20. Oct 12
Skrevet kl. 06:56

Hej

Gider ikke lægge links om dårlige/dyre ting herinde, da de bliver samlet op af google, men det er for så vidt og ligegyldigt. Det er mere princippet i det, da jeg syntes det virker meget dyrt.

Hvis du vil vide specifik hvem vi taler om, så kan du jo kikke i den sidste debat jeg har deltaget i ;-)

Vi taler om oscommerce program, så tror reelt det er standard template der medfølger og ikke noget specielt kompliceret. I deres salgstale på deres website står der intet om nogle speciel designet løsning, og jeg tænker hvis det var en speciel designet løsning, ville de nok reklamere for den mere.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 07:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenny p:

Faldt over en anden tråd herinde som jeg gik lidt i dybden med, og kom frem til at pågældende (90% sikkert) sælger oscommerce websider på deres site, uden indhold for 9995,-kr 

Altså vi taler om hvorvidt det er moralsk forsvareligt at sælge et produkt til 10.000,- (på nær en 5èr), som reelt set bliver installeret ved tryk på en knap. De installerer så også paypal, men det er jo også mere eller mindre et tryk på en knap. 

For at være helt fair, tilbyder de email support 1 år, men reelt er det nok meget begrænset da siden jo allerede er sat op, så hvad er der lige at få support ang..

Har selv sat et par af denne type shops op gennem tiden for venner osv, og ville ikke drømme om at tage penge for det, da det er et job der tager ca 1 time. Ok, hvis vi som her er ude i det er en forretning, 999,- + moms. Men sku ikke 9995,- Virker for mig komplet vanvittigt!

Er det bare mig der er helt gal på den, eller ... Er det virkelig ok at rippe "den enlige mor med små børn (for at sætte situationen på spidsen), for alt de ejer, bare fordi hun ikke, som så mange andre pt, kan finde et arbejde ?

Jeg ved godt vi alle er interesserede i at tjene penge, men er dette ikke lige groft nok.. 

Håber at høre hvad i andre syntes ;-)

Uden at det skal lyde surt, så kan jeg ikke se hvad det kommer dig..... eller os ved.

Man må tage lige så meget for en ydelse som man ønsker....Ellers kan man jo trække den, og sige,
er det god moral at tage betaling for at skifte et cd-rom på en computer, når man selv kan gøre det......

Folk må lade vær med at købe eller undersøge priserne, inden man køber

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 20. Oct 12
Skrevet kl. 07:44

Jeg er sådan set enig med dig ;-)

Var mere interesseret i hvad iværksættere generelt syntes er god moral, eller ..

Hvis folk syntes det er ok at sælge hundelort for en million er det for så vidt fint med mig.

Op til folk selv, tror bare mit problem ang denne sag, ligger i at det er en meget grundlæggende ydelse, som nok udelukkende er attraktiv for folk der er 100% på bar bund i denne "pc verden", og nok ikke har den fjerneste ide om at hvis de gik på youtube i 30 minutter kunne de samle nok oplysninger sammen til selv at gøre det, og dermed spare små 10.000,- 

Men igen, op til folk selv.. er interesseret i moralen, og tanken bag. Ikke det specifikke firma.

Kan feks sige jeg tidligere solgte et produkt til små 1000,-kr som mine konkurrenter solgte for 1800,-. deres pris var baseret på ren grådighed, og på ingen måde reflekterede den smule arbejde de havde lagt i det. Jeg valgte at sige ok, jeg lægger 1 timer arbejde i det her produkt, (dropshipping) og derfor skal jeg have x,-kr i kassen. 

Tror mange tænker lidt for meget efter princippet "hvor meget kan jeg mon hive ud af folk?"

Ikke om det er en rimelig pris i forhold til den mængde arbejde de udfører og de regninger deres firma skal have dækket.. 

Men igen, vi er alle forskellige.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:54

Kenny p:

Hvis folk syntes det er ok at sælge hundelort for en million er det for så vidt fint med mig.

Nu har jeg ikke læst hele den lange tråd, så måske har du allerede fået en kommentar på denne.

Men det er faktisk allerede sket, at en mand har solgt en lort for omkring 1 mio. kr. Han har solgt i alt 90 stk. lorte.

Læs her: http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/03/02/132104.htm

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin E. Jensen:
en mand har solgt en lort for omkring 1 mio. kr. Han har solgt i alt 90 stk. lorte.

Big Smile Dén var ikke gået hvis han havde oprettet en tilbudstråd her på Amino. Så var der dukket alle mulige spørgsmål op, ang. lortens kvalitet og indhold, og nogle ville måske ligefrem påstå, at de kunne lave lort meget billigere ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)