Vi har en kunde der er gået konkurs. Kunden der er gået konkurs har andre kunder der har købt web løsninger af denne og som er afhængig af vores server drift. Vores kunde betaler normalt hosting direkte til os for de løsninger denne har solgt, men det gøres ikke mere pga. konkursen. Må vi lukke for løsningen og dermed afskærer vores kundes kunder deres løsning.
Jeg går udfra at i har en kontrakt der beskriver vilkårene for en opsigelse af jeres samarbejde, men har i ikke det, ville jeg overveje at tage kontakt til de kunder i hoster og finde en løsning med dem. Ellers står de jo med håret i postkassen hvis deres hjemmesider går ned.
Du skal snakke med kurator i boet, og spørge kurator om de vil køre videre med aftalen eller de vil afbryde den. (og du må gerne give dem en ultra kort frist til at tage stilling).
Hvis kurator siger: vi tiltræder aftalen (hvilket han måske vil gøre vis boet stadig får penge fra nogen af dem de har solgt løsninger til) så er du godt stillet, for så bliver de penge du skal have fremadrettet et "massekrav" hvilket betyder at det bliver stillet foran de almendelige krav.
Hvis kurator ikke vil tiltræde aftalen: Så er du i din gode ret til at hive stikket ud med det samme.. klik, slut, sluk...godnat
Jeg synes såfremt det sidste er tilfældet at det ville være en god ide at kontakte de kunder det drejer sig om direkte, og tilbyde dem at de kan købe en løsning direkte af jer, og derved igen få adgang til deres løsning igen.