Rykkergebyr - hvor meget ?
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Hej alle :)
Jeg skal for første gang til at sende rykker ud efter manglende betaling. Det er til en Norsk kunde, skal det nævnes.
Jeg er nu i tvivl om, hvor meget jeg skal/kan sætte på som rykker gebyr i henhold til gældende regler. Den første rykker er gratis, ligesom jeg naturligvis er i løbende dialog med kunden, men nu bliver det hele trukket så meget i ørerne fra deres side at rykker proceduren må sættes i sving.
/Jacob
Svar
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Hej Jacob,
Såfremt den norske kunde er en forbruger, så kan der kun opkræves 3 rykkergebyrer á 100 kr. pr . krav, jf. rentelovens § 9b, stk. 2.
Der skal mindst være 10 dage mellem hver rykker, jf. rentelovens § 9b, stk. 2, 3. pkt.
Hvis kunden er erhvervsdrivende kan der vist nok aftales højere gebyrer .
Mvh.
Lars Thomsen
Svar
Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn
Skrevet
15-11-2012 kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Såfremt den norske kunde er en forbruger, så kan der kun opkræves 3 rykkergebyrer á 100 kr. pr. krav, jf. rentelovens § 9b, stk. 2.
Der skal mindst være 10 dage mellem hver rykker, jf. rentelovens § 9b, stk. 2, 3. pkt.
Man må da antage at dansk lovgivningen ikke gælder for udenlanske kunder!
Svar
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Okay, det kan selvfølgelig godt være ;)
Det var hvad mine studienotater fortalte mig - men ja, det kan da godt være, du har ret i det :)
Mvh.
Lars Thomsen
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
15-11-2012 kl. 14:42
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person
Svar
Svar
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
JacobN
Fra
VikarDanmark
Skrevet
15-11-2012 kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Svar
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
15-11-2012 kl. 18:15
Svar
I giver mig dårlige karma point for at linke til en side med de norske rykker-regler?
Svar
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Du har da fået stjerner og alt muligt.. faktisk er du min første stjerne :) Det giver da forhåbentligt ikke dårlig karma at uddele lidt stjerner ??
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
15-11-2012 kl. 18:30
Svar
Jeg giver dig et link , jeg fandt via google, der fuldt ud besvarer dit spørgsmål. Du giver mig 3 stjerner og en anden giver mig en stjerne.
Det motiverer ikke ligefrem til at hjælpe folk med at finde og dokumentere svar.
Svar
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Lars Thomsen
Fra
PhoneWear
Skrevet
15-11-2012 kl. 18:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Svar
Hej Karsten,
Er det ikke tilfredsstillende nok, at den du forsøger at hjælpe, er glad og tilfreds for din hjælp?
Om nogen giver 1, 2, 3, 4 eller 5 stjerner for det, er vel underordnet? :)
Man hjælper vel ikke andre med forventning om at der kommer noget den anden vej?
Mvh.
Lars Thomsen
Svar