Jeg vil gerne oprette et APSselskab , jeg er blevet tilbudt at købe en eksisterende forretning for eksempelvis 300.000 kr ( dette beløb låner jeg til ), indeholdt i dette beløb ligger der et forudbetalt husleje beløb på 100.000 . Meningen med dette er at jeg så ikke selv skal ryste op med 3 eller 6 måneders husleje forudbetalt. Beløbet på de 100.000 kr kan det bruges som " indskudet til APS selskabet som jo skal være på min 80.000 kr " .
Henrik, er det ligemeget om det er forudbetalt husleje (som ikke kan refunderes) eller depositum vi taler om?
I princippet gør det ingen forskel. Hvis ApS'et nu va lavet som kontantstiftelse ville han kunne have sat sig i samme situation ved at forudbetale huslejen.
Der hvor man skal være opmærksom på sin egenkapital er i de tilfælde, hvor man opsiger lejemålet og lader et evt. depositum ædes op ved at undlade at betale husleje.
I princippet gør det ingen forskel. Hvis ApS'et nu var lavet som kontantstiftelse ville han kunne have sat sig i samme situation ved at forudbetale huslejen.
ja vist - det kunne han da - så længe han beholder forskudsbetalingen er egenkapitalen intakt - Forstået
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER