Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår synes I, at man skal besvare e-mails?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har oplevet, at der er mange, som aldrig besvarer deres e-mails, og på mig virker det virkelig useriøst. Det har dog fået mig til at tænke nærmere over e-mails, og det har jeg skrevet om her

Jeg har tidligere forsøgt at benytte Timothy Ferris’ e-mail løsning, hvor man besvarer e-mails en gang om ugen. Denne metode virkede slet ikke for mig.

I dag åbner jeg alle vigtige e-mails med det samme, og så afgør jeg, om jeg skal svare med det samme, eller om det kan vente til senere. Hvis det kan vente til senere, benytter jeg stjernemarkering. Herefter opretter jeg en note i Podio om, hvornår jeg skal besvare e-mailen. Det skyldes, at jeg har en tendens til at glemme at svare på stjernemarkerede e-mails.

Jeg vil meget gerne høre, hvilke e-mail metoder Amino-folket bruger?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:08

Personligt så scanner jeg gennem email nedefra og op. Først modtaget først behandlet. Hvis jeg har en mail jeg ikke umiddelbart kan svare på flagger jeg den (dvs. den altid ligger i toppen). Jeg svare på den jeg gider eller er vigtige og lader resten være. Jeg slette kun spam og ting der er fortrolige. Jeg tjekker et par gange om dagen når jeg lige har tid og bestræber mig på altid at svare inden for 24 timer hvis jeg ikke har travlt og 48 timer når jeg har eller er på ferie men som oftest tager det væsentligt mindre ved mindre end at svar kræver research eller kodning. (er udvikler)

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:13

Jeg svarer som regl på emails, så snart jeg ser dem, hvilket ikke tager lang tid - når jeg er oppe - måske maks 1 times svartid - ellers 6-7 timer, når jeg får min nattesøvn :)

Jeg kan ikke lide - at sidde og vente på svar selv - derfor syntes jeg at man skal svare - lige så snart man har tid.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19

samme dag som hovedregel - ofte inden for et par timer - under rejse lidt forsinket

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:28

Som de andre er inde på, afhænger det lidt af mailens vigtighed.

Mails fra kunder bør besvares samme dag - eller næste formiddag, hvis mailen kommer om aftenen. En undtagelse er, hvis der er aftalt lang leveringstid, og kunder er indforstået med, at mails kun bliver besvaret sporadisk.

Meget vigtige mails - fx hvis kunden har et problem, der kræver akut behandling - besvarer jeg altid med "Jeg har set din mail og vender tilbage hurtigst muligt" eller lignende, så snart jeg får dem.

Jeg ville finde det totalt uacceptabelt, at en leverandør kun svarede på mails en gang ugentligt, medmindre jeg var blevet gjort opmærksom på det inden samarbejdets start.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 12:30

Jeg svarer personligt med det samme, da jeg ikke kan lade sådanne ting ligge og vente til senere :=)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:39

Hans Jonas Hansen:
I dag åbner jeg alle vigtige e-mails med det samme, og så afgør jeg, om jeg skal svare med det samme, eller om det kan vente til senere. Hvis det kan vente til senere, benytter jeg stjernemarkering. Herefter opretter jeg en note i Podio om, hvornår jeg skal besvare e-mailen. Det skyldes, at jeg har en tendens til at glemme at svare på stjernemarkerede e-mails.

På den måde bruger du mere tid på mails, end du havde gjort ved at besvare dem med det samme? :-)  Det handler jo, at begrænse berøringen med mailen. 

Jeg besvarer normaltvis mails to gange dagligt. Folk ringer, hvis det er noget, som absolut ikke kan vente.  

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 12:39

Jeg synes da umiddelbart at Tim Ferris anbefaler at man tjekker e-mails 1-2 gange om dagen? Det er rigtigt han siger, han selv kun tjekker ugentligt meeeen...det er nok en røver for at være tro til eget koncept.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 12:43

Jacob:
På den måde bruger du mere tid på mails, end du havde gjort ved at besvare dem med det samme? :-)  Det handler jo, at begrænse berøringen med mailen. 

Den her metode benytter jeg også kun, hvis det er noget, som jeg ikke kan svare på med det samme. Der er jo også andre ting, der skal laves end at svare på e-mails :D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:59

jeg besvare mine mails når de modtages næsten med det samme , jeg kan se i sekundet når kommer mails og så svare jeg dem , vis jeg ikke lige laver noget andet . men jeg svare en gang om dagen andre dage måske 100 gange , det er and på hvor mange mails jeg får den dag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)