Jeg har oplevet, at der er mange, som aldrig besvarer deres e-mails, og på mig virker det virkelig useriøst. Det har dog fået mig til at tænke nærmere over e-mails, og det har jeg skrevet om her. Jeg har tidligere forsøgt at benytte Timothy Ferris’ e-mail løsning, hvor man besvarer e-mails en gang om ugen. Denne metode virkede slet ikke for mig. I dag åbner jeg alle vigtige e-mails med det samme, og så afgør jeg, om jeg skal svare med det samme, eller om det kan vente til senere. Hvis det kan vente til senere, benytter jeg stjernemarkering. Herefter opretter jeg en note i Podio om, hvornår jeg skal besvare e-mailen. Det skyldes, at jeg har en tendens til at glemme at svare på stjernemarkerede e-mails. Jeg vil meget gerne høre, hvilke e-mail metoder Amino-folket bruger? |
Personligt så scanner jeg gennem email nedefra og op. Først modtaget først behandlet. Hvis jeg har en mail jeg ikke umiddelbart kan svare på flagger jeg den (dvs. den altid ligger i toppen). Jeg svare på den jeg gider eller er vigtige og lader resten være. Jeg slette kun spam og ting der er fortrolige. Jeg tjekker et par gange om dagen når jeg lige har tid og bestræber mig på altid at svare inden for 24 timer hvis jeg ikke har travlt og 48 timer når jeg har eller er på ferie men som oftest tager det væsentligt mindre ved mindre end at svar kræver research eller kodning. (er udvikler)