Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhosting nægter at udlevere FTP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Jeg har et problem som jeg er lidt i vild rede over.

Min ene webshop er hostet og leveret af en udbyder som nu har solgt sit firma til en helt anden person.

Jeg har snakket med en programør vedr ting som skal ændres på shoppen. Denne programør har intet med hosting firmaet at gøre .

Han skal bruge FTP eller adgang til back end.

Dette nægter udbyderen at udlevere og henviser til at programør, SEO folk osv kan henvende sig til ham hvis noget skal ændres..

Er det mig der er helt galt på den eller burde dette ikke bare blive udleveret når jeg spørger om det? Det kan da ikke bære rigtigt at det hele skal køre gennem ham og dermed en endnu dyrere fornøjelse for mig.

Eller ??

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:20

Hvis det er en hostet løsning hvor du ikke selv har lagt den op så kan det passe.

Hvis du derimod selv har fået den lavet eller downloaded så burde du have adgang til ftp

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:22

Der er MANGE steder hvor det forholder sig sådan...

MySupport.dk

Danaweb.dk

og mange andre nægter kunden ftp adgang, under påskud at deres site template ikke er i html templates og at de ikke kan lade folk selv ændre noget. Plain BS if U ask me, for jeg som prof PHP programmør støder ind i problemet meget ofte fra mange steder, simpelthen fordi at de hellere selv vil score kassen på at lave et design til 1000 i timen hvor jeg jo gør det til ~400 kroner per time i den størrelsesorden.

Der burde være nogen der advarede mod de firmaer der fastlåser deres kunder.

Ved DanaWeb kan man ikke engang få en kopi af sin backup.. Eller SQL dump for så vidt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:31

Tom - det er jo ikke fordi de ikke VIL men fordi deres system er lavet på den måde. Alle siderne ligger ikke som html skabeloner men blivet lavet ud fra udtræk fra databasen. Det samme gælder en sqldump fordi alle kunderne deler den samme database.

Grunden til at de gør det på den måde er at undgå at skulle uploade rettelser til flere hundrede sites når det kan gøres med et site.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)