Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsregnskab for personlig ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Når man skal lave et momsregnskab for en personlig ejet virksomhed, er det så "bare" at opgøre salgsmoms og købsmoms og så indberette ?

På forhånd tak !

Hilsen Bozze
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:07
Ja i princippet er det det eneste du behøver.

Altså finde differencen mellem købs- og salgsmoms og så indberette denne.

Hvis du indberetter via nettet, så husk at udskrive kvitteringssiden.
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:14

Hej Peter!

Tak for hjælpen.

Hilsen Bozze

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:39

Hej Bozze

Hvis nu du har problemer med at finde ud af hvilken ting du kan trække momsen fra på så er du altid velkommen til at sende e-mail. Det er desvære ikke alt man kan trække 100 % købsmoms fra.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:12

Husk at du skal have et CVRnr før du kan trække moms fra. Du kan ikke gemme regninger og så trække dem fra i et senere oprettet firma (om det er personligt ejet eller et selskab A/S ApS er uden betydning).

Ring til told og skat de elsker at snakke og vil gerne hjælpe, hvis man altså ikke ringer for at være uenig med dem, for så er de ikke så venlige.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:25
[QUOTE]Dato: 1/8/2006 10:12:18 PM Forfatter: Rita
Husk at du skal have et CVRnr før du kan trække moms fra. Du kan ikke gemme regninger og så trække dem fra i et senere oprettet firma (om det er personligt ejet eller et selskab A/S ApS er uden betydning).

- Det er ikke korrekt. Du kan i samme år godt oprette dit CVR nr. med tilbagevirkende kraft. Det har jeg selv gjort. Jeg oprettede mit CVR. nr. med 2 måneder tilbagevirkendekraft, netop fordi jeg havde regninger af et større beløb, som jeg gerne ville have momspenge retur for. Det var der ingen problemer i ( iflg. told og skat) Jeg fik da også mine momspenge retur.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:10

Du kan evt tilmelde dig deres udemærkede tastselv serivce. så kan du bare skrive samlet købsmoms og samlet salgsmoms ind, så giver den dig det korrekte tal at indberette.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)