Jeg har fået en del forespørgsler omkring sukkerafgiften / chokoladeafgift eller hvad folk nu kalder den.
Som det er fremstillet i nogle medier kunne man forledes til at tro at priserne på slik kunne falde, når de nu fjerner en afgift.
Desværre er der altså tale om en ny afgift - som skulle have kommet pr. 1 jan 2013 som ikke bliver indført......
Den " goe gamle" chokolade og sukkervareafgift består - og hæves yderligere et lille nøk pr. 1 jan 2013 til 24,61 ( fra 23,75).
Så desværre skal du ikke forvente lavere priser på slik ihvertfald, som følge at dette " jobskabende og grænsehandlnedsættende initiativ" som forligspartierne ellers selv kalder det :)
Det er ikke meget regeringen gør for at gøre Danmark mere konkurrencevenligt. Op med afgifterne, ud af landet med produktionerne. Og de undre sig over, at det går skidt med økonomien?
Man fristes næsten til at tro, at Fleggaard benytter lobbyister, siden politikkerne har så travlt med, at sende alt handlen syd for grænsen... Det virker nærmest som om, at jo hurtigere det sker, jo bedre!
Choco afgiften gør ikke ligefrem mine produkter billigere - jeg havde HÅBET på at de ville finde på noget fornuftigt derinde og sløjfe de vanvittige latterlige afgifter, men næh nej. Vi gør forbrugerne glade ved at fjerne en afgift, som ENDNU ikke er trådt i kraft................
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Choco afgiften gør ikke ligefrem mine produkter billigere - jeg havde HÅBET på at de ville finde på noget fornuftigt derinde og sløjfe de vanvittige latterlige afgifter, men næh nej. Vi gør forbrugerne glade ved at fjerne en afgift, som ENDNU ikke er trådt i kraft................
Det er jo ikke kun "choco afgiften" som ganske rigtig ikke er indført, der bliver fjernet. Den forhøjet afgift der blev indført 1. Oktober 2011 på mættet fedt, bliver også fjernet, og det er klart en fordel såfremt detail-leddet rent faktisk fjerner afgiften krone for krone som de lagde på. Problemet er at man også brugte afgiften til at skrue lidt ekstra op, og det fjerner man selvfølgelig ikke nu, da det er almindelig prisstigninger.