Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er umuligt, må ikke bruge "iPhone" i mine adwords annoncer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Simplyi Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Nu da vi ikke må bruge "iPhone" i vores adwords annoncer er det sgu svært at sælge tilbehør til iPhone via google.

Hvad er Jeres erfaringer mht. dette, kan man ansøge om at bruge iPhone navnet?

Har i helt droppet adwords og/eller hvordan annoncere i nu?

Mvh

Enzo Henriksen.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:31

WHAT!?!!!

er det rigtigt...... nu må de sgu stoppe......

Det er jo det samme sim ikke at måtte sælge biler i avisen, fordi man skriver FORD.

Vil også gerne høre om dette kan bekræftiges?

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 13:32

Hej,

Jeg har kørt med navnet "lPhone"

Altså med lille L, den gik igennem. Køre ikke kampagnen mere, så ved ikke om den stadig går.

Du kan dog prøve?

Held og lykke Big Smile

Carsten

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:44

Hej Enzo,

Det er desværre ikke lovligt mere, med mindre at du har en aftale med Apple om brug af de følgende ord i dine kampagner. Jeg var til møde hos Google igår hvor vi netop også kom ind på emnet omkring alle disse mange iPhone tilbehørs kampagner som køre. Vælger du at ændre i teksten enten til Phone cover, 4/4S cover eller lign. Får du med det samme en sidste advarsel og får du ikke fjernet dette inden x-antal timer ryger du direkte ud af AdWords.

Så det handler om at holde dig i den hvide zone, gå aldrig over i den røde. Det kan koste mange penge i det lange løb..:o)

De bedste hilsner,
Jesper - j@seopro.dk

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Simplyi Skrevet kl. 14:35

Hej

Ja det var en mulighed, har dog hørt at hvis google fanger dig i at "snyde" så ryger du helt ud og det er slut med adwords kampagner.

Enzo

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 106
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 15:30

Hva med ord som Apple ?

Selve søgeordet må du vel stadig gerne byde på?

Der er kun en vej og det er at være kreativ uden at det copyright'ed ord indgår.

Vi har selv probs med ordet. "Velux" til vores velux gardiner

Derfor må ord som Originale gardiner til dine vinduer fx. indgå istedet.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 45
Fra  Medit Consult Skrevet kl. 16:31

Rigtig godt spørgsmål Enzo!

Det er desværre et velkendt problem - og vel et godt/skidt eksempel på at bevirkningerne ved medicinen kan være værre end den sygdom man ønskede at behandle.

Forstår godt ønsket/behovet for at undgå misbrug af varemærker o.l, men her har Google simpelthen lavet et system der er så stift at det i mange tilfælde gør det umuligt at annoncere - og strider direkte mod intentionen eller rettighedshavers interesser.

I mit eksempel ønsker vi feks at reklamere for et "kursus i photoshop".

Men får afvist annoncen da produktnavnet photoshop er beskyttet. Så er det sgu svært at annoncere et photoshop kursus.

Vi kan selvfølgelig forsøge at "snyde" systemet ved at reklamere for vores "#photo_shob!#" kursus eller annoncere "kursus i program til at behandle billeder som er meget udbredt og starter og slutter med P" ;-)
Men ingen ønsker at bevæge sig rundt i en sådan gråzone, og finde på kunstige omveje. 

Vi valgte at udsende en fysisk invitation og fik vores deltagere.

---

Nå, men det interessante er om nogen kan svare på om Google så giver mulighed for rent faktisk at få individuelt vurderet sin annonce og søge om dispensation for denne robot-afvisning?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:48

Vi har fået lov af Nokia og BlackBerry, men det er en langsommelig proces, og f.eks. Nokia skal vi ansøge igen efter et år. iPhone er helt umuligt, de gider ikke engang at svare på henvendelser.

Sidste år fik vi lov til at bruge Phone 4S af vores AdWords kontaktperson, men ikke eksempelvis jPhone 4S. Nu må vi ikke engang bruge Phone 4S mere. Jeg har tidligere klaget til konkurrencestyrelsen og jeg tror at hvis flere går den vej, så kan døren blive åbnet, for problemet er ret stort i mange brancher.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)