Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der med min shop, hvis jeg lukker den.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej går overvejer sælge min websop,men ved ikke hvad der sker vis jeg istedet lukker den.

Den ligger jo på webhotel hos bg sys, men vis aftelen med dem udløber,hvad så med admin panel?

Altså er lidt grøn indenfor at afvikle, sådan en shop her.

Bund og grund vis jeg bare lukker den, hvordan er den så tilgængelig for mig derefter og man vil vel stadig kunne sælge siden?

Mvh Jesper

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:23

tror du får mest for en live shop.

det er google osv. som gør den interessant ellers kan man jo selv lave en shop.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Lad shoppen ligge på dit webhotel, men fjern linken til den, når du så vil sælge den

er det blot at opgive den nye url så de kan prøve den. Så bliver shoppen på din webserver

eller web hotel, men kan ikke åbnes hvis man ikke kender den nye url, altså folder du har kopieret

den hen i. Kræver normalt ftp adgang eller andet. Dette er rimlig smertefrit at gøre. Du kan også bare

downloade hele shop folderen til din lokale harddisk og derefter slette den på serveren, når du så

skal sælge den er det blot at kopiere den tilbage igen for demo.

mvh

Thomas

Tilmeldt 18. Jul 11
Skrevet kl. 21:14

Hej

Tak det må jeg se om jeg kan hitte ud af,ellers må jeg sælge den mens den er i drift.

Mvh Jesper

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:49

Du skal jo også tage backup af evt. database ellers er der jo ikke meget med at have nogle php el. asp filer og ikke nogen database. Hvis du lukker din host.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper.

Hvis du har planer om at sælge din shop, så sælg den uden at lukke siden ned først.

En webshop som er lukket ned er ikke nær så meget værd som en siden som rent faktisk kører.

Da en køber så kan få et indblik i hvor mange brugere der kommer ind, og hvor mange som køber noget, via Google Analytics eller hvad du bruger, samt antallet af dine ordre.

Michael

Tilmeldt 18. Jul 11
Skrevet kl. 13:58

Tak for svaretSmile

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:47

Thomas Thejlade:

Hej

Lad shoppen ligge på dit webhotel, men fjern linken til den, når du så vil sælge den

er det blot at opgive den nye url så de kan prøve den. Så bliver shoppen på din webserver

eller web hotel, men kan ikke åbnes hvis man ikke kender den nye url, altså folder du har kopieret

den hen i. Kræver normalt ftp adgang eller andet. Dette er rimlig smertefrit at gøre. Du kan også bare

downloade hele shop folderen til din lokale harddisk og derefter slette den på serveren, når du så

skal sælge den er det blot at kopiere den tilbage igen for demo.

mvh

Thomas

Hey Thomas,

Jeg kan sagtens følge tankegangen (som egentlig er god nok), men jeg vil gerne advare imod ovenstående.

Det koster ikke særlig meget at få lavet en funktionel shop, så derfor ligger værdien i webshops ofte i følgende ting:

- Gode leverandøraftaler

- Et stærkt brand

- Gode placeringer i søgemaskinerne

Og her vil nummer tre (gode placeringer i søgemaskinerne), altså blive fjernet fuldstændig, hvis shoppen fjernes fra hoveddomænet. Det vil være rigtig synd at gøre. Hvis man gerne vil lukke den, så smid hellere bare et skilt op, og skriv at shoppen er lukket. Så kan Google stadig komme forbi, og den nye ejer vil have nemmere ved at komme videre - og dermed har den en potentiel større værdi.

Det skal lige tilføjes at webshops selvfølgelig sælges for flere ting end ovenstående, men det er blot de mest relevante i mine øjne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 21:58

Fornuftigt svar fra Casper - Jeg købte engang en webshop som nettop var online - men med et "vi har lukket" skilt. Da enkelte kunder ikke så det som en forhindring, så var der lukket for selve betalingssiden - så man kunne se de kunder som troede de kunne købe, selvom der var et kæmpe lukket-banner i toppen. 0-omsætning åbenbart ikke muligt ;-)

Hvis muligt, så kunne du lave et "vi har lukket, men.." og så tilbyde noget hjælp til selv-hjælp.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:02

Hej

hva er shopens navn?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)