Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mail udformning - salgstale eller?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej... Det er sådan at jeg har fået et tip at en boligforening har brug for en rådgiver til en større ombygningsprojekt, som de vil sætte i gang meget snart. Jeg ved, at ham der gav mig tippet har skrevet til bestyrelsen og anbefalede mig. Nu skal jeg skrive en mail til bestyrelsen, hvor jeg vil tilbyde min hjælp. Her kommer så mit problem. Udformning af e-mail. Jeg vil virkelig gerne have den opgave, men jeg vil helst ikke vise det direkte eller skulle jeg? Skal mailen være en salgstale eller mere en formel mail, hvor jeg henviser til min kontaktperson, og fortæller, at jeg er interesseret i et møde med dem, hvor vi kan drøfte opgaven og herefter vl jeg udarbejde et tilbud? Alt hjælp / bidrag til mailen modtages. TAK.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04

Du skal ikke skrive at DU frygteligt gerne vil ha opgaven, men du skal helt klart skrive hvorfor DE absolut skulle give DIG opgaven

Faktisk tror jeg, at jeg ville droppe mailen, og ringe til dem først, og under den samtale komme ind på hvad du kan - og slutte med at aftale, at du sender en mail til0uddybning - og måske allerede i telefonen søge at få en aftale om en personlig gennemgang

Jeg ville refererer til kontaktpersonen, forklare kort hvad jeg kan i den forbindelse, evt ref fra tidligere arbejder og beskrive mig selv ud fra kunnen og som en flexibel person - og så bede om et møde face to face

god vind med projektet

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 19:15

Hej Cookie

Tak for svaret. 

Jeg kan desværre ikke ringe dem op, da bestyrelsen på foreningshjemmeside har frabedt sig telfonisk henvendelser (også af beboerne) og udelukkende gennem mail.

Det må jeg naturligvis respektere. Derfor er jeg i gang med at skrive mailen nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Pas på med at henvende dig via e-mail. De kan opfatte din henvendelse som spam, da den er af salgsmæssig karakter.

Et godt udgangpunkt er BALA - behov/accept, løsning/accept.

Hjælp din kommende kunde med at afdække deres behov i et personligt stillet brev. Og prøv at åbne muligheden for en mere personlig kontakt, i form af et møde.

Vis interesse i deres projekt, og giv gerne udtryk for du synes det er interessant.

Husk ikke at snakke priser før i snakker løsninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27

Rådgivende ingeniør:
Det må jeg naturligvis respektere. Derfor er jeg i gang med at skrive mailen nu.
Som du så var der også råd om, at den KUNNE blive set som spam - så måske alm brev - med mindre de virkeligt skriver at alle må henvende sig via mail

held og lykke med det

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 19:44

Tak for svarene. Det vil netop ikke være spam, da de selv beder om det samt at min kontaktperson har fortalt bestyrelsen at jeg vil kontakte dem pr. Mail.

Mht priser / løsninger så er det naturlig del af vores arbejde at vi altid snakker priser før løsninger da prisen vil være fuldstændig afhængig af den løsning kunden vælger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

Rådgivende ingeniør:
Mht priser / løsninger så er det naturlig del af vores arbejde at vi altid snakker priser før løsninger da prisen vil være fuldstændig afhængig af den løsning kunden vælger.
Det gik lidt stærkt for dig men du mente givet løsninger før priserBig Smile

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:00

hehe Cookie

Du er efter mig hvad :-)

Ja.. selvfølelig. Løsninger før priser.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)