Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krigen starter.. Forhåbentlig ikke :)PHP + MySQL Linux eller Windows og IIS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og overvejer at flytte webhotel med 12 domæner der lige nu kører PHP på en Linux server hos min udbyder. Men jeg kan mindes de dage hvor man kørte IIS server på en Windows baseret maskine, inden man gik meget mere over til Linux, PHP og MySQL opsætning (mine erfaringer).

Men nu kommer så spørgsmålet som kan starte den reelle krig, så jeg henstiller til god tone og debat om emnet :)... Hvad skal jeg vælge, kører videre med PHP og en MySQL database på et Linux system eller skifter over Windows og IIS?

Jeg vil gerne kunne kører WordPress og Joomla :). Jeg har kodet og arbejdet med PHP på fritidsbasis i 6-7 år nu, så kender efterhånden lidt til det.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Mads,

Den er sådan set nem nok. Du skal blive hvor du er, altså på Linux, PHP og MySQL. Årsagen er at du får svært ved at få WordPress og Joomla! til at spille på Windows/IIS...

Selve Joomla! og Wordpress, kan du godt få til at køre. Problemerne opstår når du smider plugins og andet på. Jeg taler af bitter erfaring. Er selv Windows mand, så Linux var en kende op af bakke for mig. Fandt dog ud af at det var nemmere at sætte sig ind i Linux end at få Wordpress og Joomla! til at spille på Windows....

Årsagen skal bla. findes i at dem der udvikler til begge systemer altid kører det på Linux. Aldrig begge platforme.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er et hav af udvidelsesmoduler særligt til Apache og PHP som ikke findes i Windows varianter.

Så det er lige ud af landevejen - dont waste your time in Windows.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58

Jeg har svært ved at se hvad du skulle vinde ved at flytte cms systemer, som er udviklet til linux-miljø over på en microsoft platform. Hvis dine sider var lavet i asp, .net etc, så ville der være fornuft i at vælge microsoftløsningen.

Så bare for at være på tværs: Hvorfor ikke vælge Unix?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 22:02

Hej alle

Det ser ud til jeg skal holde mig til den gode gamle PHP på en Linux server med en DB med MySQL :). Det var som også bare for at høre om der kunne være nogen fordel i at skifte til et Windows baseret miljø - hvilket det så ikke kan med mine nuværende ønsker og behov.

Karsten Sønderup Hansen:
Så bare for at være på tværs: Hvorfor ikke vælge Unix?

Det er ikke mig selv der hoster, eller har serverdriften, den ligger hos Meebox.net, som jeg egentlig er ret godt tilfreds med, men er da åben for andre forslag til samme gode service, muligheder og pris ;)

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:00

Bliv på linux, i teorien kan det lade sig gøre at køre det på Win/IIS, praktisk er det noget bøvl, du kommer til at bruge mere tid på at få skidtet til at virke ordenligt end du gør på at lave godt indhold >_<

Hvis du mangler flere muligheder kan du jo flytte dine sider over på en VPS, vær dog opmærksom på at du her selv skal stå for administration af software på serveren.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mads

Jeg selv MS mand, man vil alligevel anbefale dig at blive på Linux, sagen er den at 95% af "the good stuff" ved MS stakken ligger i .Net, så medmindre du overvejer at skifte væk fra PHP, så ville jeg blive på Linux.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:52

Hej Mads

Vi har både Linux og Windows. Vi har også WordPress og Joomla på Windowsservere, men grunden til at vi også kastede os over Linux er netop at når de er lavet til LAMP, så er det lidt lettere at have med at gøre. Så hvis folk ved at de vil køre WordPress eller Joomla så foreslår vi altid Linux.

Desuden gør du livet lettere for dig selv ved at blive på den eksisterende platform. Der næsten altid lige et eller andet når man vil skifte.

Så med mindre du har super gode argumenter for det modsatte så bliv på den platform hvor du er.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:16

Tak for alle svarene :). Jeg kan se min første tanke var rigtig om at jeg skulle blive på min nuværende platform, men hvad siger i til Meebox.net, skulle man skifte over til UnoEuro istedet?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:27

Hvis du ikke bruger .NET, så bliv på Linux. Det er både billigere og bedre i drift.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)