Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til de selvstændige! Hvor lang tid gik der før i udbetalte jer selv løn?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger. Hvor lang tid gik der før i udbetalte jeres første løn :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:00

Over et år. Og det var så ikke løn, men privat hævning (enkeltmandsvirksomhed) og SLET ikke beløb, der lignede en lønning. Bare hvad vi skulle bruge for at leve.

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 11:07

Lever du så af dit firma idag? :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik de første kunder omkring juli og har nu satset 100% på firmaet og får ikke penge andre steder fra eller nogen kassekredit, alt jeg har er mine kunder og det de giver mig i indtægt :) banken vil ikke lade mig trække 5,- over.

Jeg lever for noget der svare til mindre end kontanthjælp, men jeg er selvstændig og ikke slave af systemet :)

Jeg laver også privathævninger så jeg lige dækker mad og husleje

Mikkel

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:31

Peter Hargreave:
Lever du så af dit firma idag? :-)

Ja, på 10. år. Nu er vi to, der lever af det. Smile

Og jeg er 100 % sikker på, at grunden til at firmaet eksisterer i dag er, at vi spinkede og sparede dengang for at styrke vores likviditet og komme ud af gældsforpligtelser osv.

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 11:33

Super at høre :-)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:41

Hej Peter
Interessant spørgsmål.
En tommefingerregel siger at der går 1,5 - 2 år før en virksomhed er etableret og man fast kan trække en indkomst.
Det er vl og mærke hvis man rammer de rigtige parametre og har en god forretningsidé, udvikler forretningen korrekt og har styr på at drive forretning.
Mange drejer også nøglen efter nogenlunde samme antal år og må erkende de ikke kunne drive det til det de ønskede.

Du kan finde gode råd og vejledninger til hvordan du bedst kommer fra start og lære af etablerede iværksættere i iværksættermagasinet Start Op.
Du kan tilmelde dig her. Det er ganske GRATIS.

www.startopmagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Hej

Det kommer helt an på..........

Her er blot nogle enkelte eksempler.

1. Hvis din virksomhed er baseret på allerede eksisterende omsætning som er stor nok til løn, får du jo løn med det samme.

2. Hvis du er nystartet og der ingen kunder er, så er det om at få hænderne op af lommen, så kommer det hen af vejen.

De virksomheder jeg har været med til at starte har normalt haft investore med fra start af så der var løn fra start, men

jeg har da også haft en del projekter som blev betalt ved levering.

mvh

Thomas

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:49

Cirka et kvarters tid.
Da jeg åbnede min virksomhed i sin tid, var det i forbindelse med opstart af et stort projekt, som var finansieret eksternt. Derfor var der penge til løn helt fra start.
Men jeg har også kørt projektet, hvor man har måttet vente månedsvis med at kunne trække noget økonomi ud.

Venlig hilsen

Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:39

Hvor lang tid der går før man kan hæve løn hænger meget sammen med virksomhedstypen. Er det et konsulentfirma der sælger timer, går det typisk hurtigere end hvis der først skal udvikles et produkt, der skal etableres distribution etc. Online projekter er vel en mellemting.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)