Uanset om du vil sælge det senere eller ej, så vælg en platform som der hele tiden bliver udviklet på. Vi har en kunde som købte et forum for nogle måneder siden og det er lavet på en platform som der ikke er udviklet på i snart 3 år. Det vil sige nul mobility, nul integration til Facebook, Twitter mv., så nu er kunden på kig efter en ny platfom og skal investere i at få det flyttet for at kunne udvikle det fremadrettet, og der kommer helt sikkert skrål og skrig fra brugerne fordi tingene vil virke anderledes når det er flyttet. Ovenstående gælder uanset om det er open source/gratis løsning eller kommercielt. Er det open source så undersøg om der er en kritisk masse af udviklere så det ikke er baseret på en enkelt person, som lige pludselig får nyt job mv. Er det kommercielt så se på om der løbende kommer nyheder og det opdateres mv. phpbb er glimrende og når det gælder kommercielle løsninger ville jeg måske kigge på vBulletin. Du finder det på http://www.vbulletin.com |
Tak for dit fyldetsgørende svar. Rigtig god information der er god at have med i kufferten.
Mht. vbulletin, så kan jeg, på deres hjemmeside, ikke umiddelbart finde et sted, hvor man hurtigt/let kan checke de forskellige muligeheder for temaer/designs. Ved du hvor jeg kan se det?
Tak for din hjælp.
Lotte