Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det VIGTIGT at ha et firmanavn?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

...nååå ja, forresten, hvad tænker I sådan lige umiddelbart om det navn?

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 10:32

Hej Søren

Ja jeg er nok ikke helt enige med de øvrige der har skrevet på tråden. Jeg synes det er vigtigt hvis man kan få et firmanavn til - på en eller anden måde - at afspejle hvad det er firmaet laver. Nu ved jeg godt at du er produktet i denne sammenhæng, men bramsteds.dk.... det lyder for mig som et revisionsfirma, og det var vel ikke det du ville opnå (ikke for at fornærme nogen revisorer altså Wink )

Jeg hælder mere til et navn, der siger noget om havd du laver, altså en ende over ordet fortæller.... måske ikke ligen frem Onkel Søren fortæller, men i den retning.

Ja, så fik jeg dig gjort endnu mere forvirret (sorry), men det er et kanon vigtigt spørgsmål.

Held og lykke med projektet.
Jesper Carstensen

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 10:51

Har selv siddet og grublet meget over netop så'n et spørgsmål. Men hvis man skal tage den lidt ovenfra, så er det dig selv der er produktet, og man kalder sjældent produkt og firma det samme. Sammenligneligt har du jo selv en hjemmeside der hedder ordcirkus.dk og ikke Bramsteds.dk. For dit hjemmeside er nemt at få en idé om hvad du beskæftiger dig med: Ord, på en sjov måde. Det fortæller Bramsteds ikke, med mindre du er meget kendt. Men hvis du kan skabe noget symbolic omkring Bramsteds.dk så er du kørende. Det kunne jo godt være navnet på en eventyrlig by.

Men den umiddelbare, så er historiefortællere noget jeg forbinder med gode historier i gammel tid. Evt. noget eventyrligt. Her kunne "piratøen" f.eks. være en idé. Altså et navn der ikke umiddelbart hænger sammen med et person navn.

Sådan kan det være for hjemmesider mm. At markedsføre dit personlige navn, uden for hjemmesiden er noget helt andet. Der har du alligevel nærhed hos dem du snakker med, og vil blive kendt enten som Søren Bramsted, eller Søren Bramsted fra...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48

Ok, så fik jeg den at lure på. Det er jo altid super dejligt og nemt når hele flokken er enig, men sådan er det selvfølgelig ikke herinde på Amino. Heldigvis. Tak for et par vigtige kommentarer Michael og Jesper. Michael du nævner at det ku være godt med navnet på en eventyrlig by. Der kom jeg godt nok til at le, altså ikke af dig. Men fordi fruen og jeg i sommer kørte hjem fra Hamburg, og der mødte vi en afkørsel til byen: BAD BRAMSTEDT. Sådan! 

For nogle år siden havde jeg, i mange år, fortællevirksomheden "Fortællekompagniet". Det var min ven Kasper og jeg der underviste, holdt foredrag og fortalte historier sammen. Vi var nogle af de mest brugte historiefortællere i landet og havde rasende travlt. Det var sjovt og fedt. Men en dag gik "bandet" i stykker og vi gik hver til sit. Jeg opdagede hurtigt at INGEN kendte historiefortælleren Søren Bramsted. Hva gør man så?

Jeg holdt en lang pause. Lavede nogle andre ting, noget i samme branche, andet i en anden branche. Nu er jeg klar til at gøre et ekstra stykke benarbejde for at lave et nyt netværk, som solo historiefortæller. Men jeg ved også at konceptet skal nytænkes. Og jeg vil gerne lave hjemmesiden med den helt RIGTIGE adresse, den hjemmeside der fanger alles opmærksomhed. Ja, hvem vil ikke gerne det? 

Hjemmesiden må selvfølgelig godt afspejle hvad det handler om, nemlig fortællingen. Men den må også gerne afspejle at historiefortælling, også, er noget andet end det var i gamle dage. Det er nemlig også formidling af faglighed og vigtige budskaber (i en moderne tid). Det er også et pædagogisk redskab man kan bruge i arbejdet med andre mennesker. Det er underholdning, stille men også actionpræget. Det er fortælling med musik til, og så videre og så videre. 

Hjemmesidenavnet skal ikke være alt for støvet - synes jeg. Jeg har ligeledes kikket på synonymer og fantasier for: historiefortælleren. Budbringeren, beretteren, historiehviskeren, skrønesmeden og så videre, men nej. Jeg synes ikke at det virker. 

Well...jeg tænker videre. Fedt med alle de indspark. Bliv endelig ved.

Mange hilsner Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56

Hej igen Aminoer

Jeg har stadig ikke sat mig fast på navnet til min nye hjemmeside. "bramsteds" rumler stadig. En dag i bilen, på vej ud ad Middelfartvej, fik jeg en anden ide: "ordetfanger". Det kan jeg egentlig godt li´. Dels fortæller det navn at det handler om ord, det løfter også ordet for at når man lytter til god historiefortælling bliver man fanget. Så lytter man. Det henleder også til en taleform: bordet fanger. En taleform som de fleste kender - altså giver det genkendelse, og det gør det nemmere at huske. Det viser også at personen bag hjemmesiden kan lide at lege med ord. Altså ordet fanger. 

Hvad tænker I om den ide?

God weekend

hilsen Søren

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:37

Hej Søren

Jeg vil råde dig til at droppe det der genetiv-s. Du kommer til at gentage det uendeligt mange gange, fordi folk ikke forstår, hvorfor der skal s på.
Mit firma har heddet Kjers Kommunikation i snart 13 år. Jeg syntes selv, det var rigtig smart, for det er jo min kommunikation af dine budskaber, der er til salg.
Men det lille s har resulteret i et hav af fejlleverede mails, og jeg har mange gange overvejet at skifte firmanavnet ud.
Hvis du er forelsket i s'et, så bør du efterfølge dit navn af et billeddannende ord - f.eks. Bramsteds historiefabrik, eller Bransteds fortælleværksted.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Kjers Kommunikation

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Hej Hans

Jeg er enig. Desværre er bramsted.dk taget og derfor er s´et kommet på. Det glemte jeg at skrive. Jeg er ikke glad for det s der, og hvis det skal efterfølges af historiefabrik, eller lignende, tænker jeg det bliver meget langt. Derfor læner jeg mig lidt op ad ordetfanger.dk

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 11:16

Hans Stokholm Kjer:

Din vare er dig selv.
Brug derfor dit eget navn.
Det er der langt mere troværdighed i end farvede dyr.
Jeg kan godt huske, at du hedder Søren Bramsted, men jeg har allerede glemt, at du kalder dig Den stribede Elg... eller var det Den sprøde Goble?

Venlig hilsen

Hans

Heheh, hans for helvede :)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

hehehe...well. Han er ikke uden humor ham Hans.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:24

hvorfor ikke købe dit domæne også med dit fornavn dette her mener jeg er det bedste navn sorenbramsted.dk og ø er også ledigt så du er sikker på du står stærkt i søgemaskinerne med dette her navn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)