Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man 'de høje herrer' i tale?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har et gennemgående problem, når det kommer til en del af min forretning. Jeg (vil gerne) importere diverse produkter som ikke er at finde i DK - og nogle gange slet ikke i Europa, men disse virksomheder jeg kontakter er simpelthen så sløve til at svare på emails. De tager ofte 4-5 dage pr. email, nogle et par uger og andre har jeg slet ikke fået svar fra! Jeg forstår ikke hvorfor nogen folk vælger slet ikke at svare. Hvilke erhvervsdrivende tænker: "Okay, en sælger har sendt mig en email, om at han vil opkøbe et stort parti til videresalg i et lille land kaldet Danmark.. hmm, ham gider jeg sgu ikke at svare." - Jeg forstår det simpelthen ikke, og det frustrerer mig, og sænker min forretning.  

Er der nogen der kan give mig et indblik i deres verden, som der evt. selv har ståer der hvor DE står. Altså, at de skal have en distributør i det store udland - Hvad tænker de om mig, og hvad ligger de vægt på? Hvorfor er de så langsomme til at svare, og hvad kan vække deres nysgerrighed (læs: lyst til at svare). Evt. nogle gode råd til alternative kontaktmuligheder, eller måder at få dem i tale på. (hvad kunne virke på jer?)

Med venlig hilsen

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Email er nok den mindst effektive måde at få folk i tale på, men langt det nemmeste at forsøge sig med. Måske modtager ham eller hende du sender en email til 200 svarende til din hver dag.

Jeg havde engang en ide om at eksportere et dansk produkt til udlandet, og jeg fandt frem til salgschefens email. Sendte en email og ventede. Og ventede. Og ventede. Så sendte jeg en til, og igen skete der intet.

Så fandt jeg istedet frem til salgschefens telefon nummer og ringede. Han forklarede at han fik enormt mange emails svarende til min, og at stort set alle ikke havde hverken kapital nok, viden nok eller kontakter nok til reelt at lægge en ordre der var interessant nok. Derfor havde disse henvendelser på email meget lav prioritet.

Men siden jeg havde ringet, ville han lige sende mig prislister, samarbejdsaftale og -vilkår og hvad ellers jeg havde brug for at komme igang med. Og så kunne jeg bare ringe igen hvis jeg ville lægge en ordre, så skulle han nok hjælpe mig.

Håber at du kan bruge min personlige erfaring til noget :-)

Mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 07:20

Hej Carsten.

Tusind tak for dit indlæg, og din erfaring. Det kan godt være, at problemet her ligger ude i noget af det samme, at de simpelthen får for mange henvendelser af "min typer". Så må jeg jo se om jeg kan finde et nummer på dem, og så gribe knoglen!

Et af problemerne ligger også i, at den ene af de parter jeg forsøger at komme i kontakt med ikke er 100% oppe at køre endnu. Han er igang med at få etableret en virksomhed, og igang med at få sat hans prototyper i produktion (Har jeg læst på nettet), og hans hjemmeside bærer præg af det. Hans kontaktform virker ikke, og forkert email på hjemmesiden, så jeg har fået stalket mig frem til hans private email og hans facebook! (Det lyder måske lidt creepy, men vil virkeligt gerne have fingrene i dette produkt!)

Det andet produkt jeg forsøger at få fingrene i, er netop nok det problem du beskriver. Det er et stort produkt udenfor EU, hvorfor det pågældende firma formentligt får rigtigt mange henvendelser - men der er et telefonnummer tilgængeligt på deres hjemmeside, som i øvrigt er 100% oppe at køre, som jeg tror jeg vil forsøge mig på en af de kommende dage, hvis de ikke får svaret på min email inden ;-)

Tak for det Carsten! :o)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 08:35

I overser en ret væsentlig faktor, der er KÆMPE forskel på virksomheder, og det er endnu mere forskelligt når i går udenfor landets grænser og igen udenfor EU. Mange firmaer er jo langt fra seriøse og samme mentalitet som i Danmark, ligesom i Danmark er der masser af dårlige virksomheder, min personlige erfaring er hvis de ikke svarer dig, så find en anden virksomhed, for hvad så når du har sendt penge og de stadig ikke svarer? Når du har en reklamation og de ikke svarer?

Det er nemt at finde leverandører, men at finde gode leverandører, det er lidt mere kompliceret.

Men ja hvis det er noget du vil have, så ring til dem, men jeg ville holde i mente med dine tidligere erfaringer og så vurdere ud fra samtalen om det er en leverandør du kan arbejde sammen med og udfylde en tilfredsstillende rolle i din virksomhed. 

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

Dertil kommer forskelle i forrretningskulturer. Det er langt fra alle lande, der som Danmark, har taget e-mails til sig - men hvor eksempelvis fax stadigvæk er den mest foretrukne kommunikationsmiddel.

Dertil kommer at der i mange landes kultur ikke er tradition for at svare, hvis man ikke ønsker et samarbejde. De undlader simpelthen at svare dig. Det er frustrende som dansker, når man selv forventer et svar - eller endda bliver i tvivl om de overhovedet har fået ens henvendelse.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Dette er et normalt problem, jeg rådgiver danske virksomheder i netop denne del af processen.

Og det første jeg fortæller dem er at de skal ikke forvente svar. I det store udland, er der meget

mere networking og personlig kontakt end det vi er vant til, efter min erfaring. Jeg arbejder hovedsagligt

med IT og Pharma. Min menning er at få fat i nogen du kender som kan åbne døren for dig eller

klø på og ikke at give op. Jeg forsøger nogle gange at google mobil numre så jeg kan ringe direkte.

Men dette er meget omfattende, du er velkommen til at Skype mig på thomthej også skal jeg give dig

en længere udredning. Jeg har arbejdet med de såkaldte store i over 20 år i det store udland.

mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41

Kan kun bakke op. Emails fører ofte ikke til svar, og slet ikke hvis man selv ikke er en stor forretning. Hvis Mærsk skriver til et skibsværft i Korea, har de svar samme dag. 

Hvis mails overhovedet skal ha en mulighed, så er det meget vigtigt, at de er meget konkrete og ofte kan de virke, hvis man i mailen lægger op til, at man vil besøge dem så snart man har fået lidt materiale fra dem. Skal man ha gode leverandører, skal man nemlig ofte rent faktisk ud og hilse på dem, både for at se, at de rent faktisk er den producent du udgiver sig for (og ikke 2. led) OG fordi man derved viser seriøsitet.

Det er også vigtigt, at undersøge, om de virksomheder i udlandet man skriver til, måske i virkeligheden har en dansk repræsentation - agent eller andet, for så skal kontakten den vej.

Telefonen er god, hvis man er sprogligt på højde med situationen, men kan man ikke fransk, så kan selv sådan et land være op af bakke i en telefon, og selv telefonen, kan være vanskelig at få en ordentlig kontakt i, en som fører til man får konkrete svar, men man kan ofte nå så langt i telefonen, at man åbner for, at de vil læse et brev eller mail og tilmed svare på den, som uddybning af ens telefonsamtale.

Endeligt det kulturbaserede. Hvor vi herhjemme sjældent præsenterer os som Justin Timberlake, direktør for Runde Tårn, så er det ganske anderledes i mange lande, hvor man ser på formalitetere - udstråler mailen et seriøst firma? Er det et firma som virker til at ha historik og styrke, og - telefonisk bruges titler langt mere i en del lande end DK (Tyskland f.eks hvor man også er på SIE og ikke du med folk man kontakter).

Kort sagt - at få fat i de høje herrer - er ikke så helt lidt af en videnskab, som mange bruger mange år på at lære sig - men klø på, så skal det nok lykkes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)