Hejsa. Jeg har et gennemgående problem, når det kommer til en del af min forretning. Jeg (vil gerne) importere diverse produkter som ikke er at finde i DK - og nogle gange slet ikke i Europa, men disse virksomheder jeg kontakter er simpelthen så sløve til at svare på emails. De tager ofte 4-5 dage pr. email, nogle et par uger og andre har jeg slet ikke fået svar fra! Jeg forstår ikke hvorfor nogen folk vælger slet ikke at svare. Hvilke erhvervsdrivende tænker: "Okay, en sælger har sendt mig en email, om at han vil opkøbe et stort parti til videresalg i et lille land kaldet Danmark.. hmm, ham gider jeg sgu ikke at svare." - Jeg forstår det simpelthen ikke, og det frustrerer mig, og sænker min forretning. Er der nogen der kan give mig et indblik i deres verden, som der evt. selv har ståer der hvor DE står. Altså, at de skal have en distributør i det store udland - Hvad tænker de om mig, og hvad ligger de vægt på? Hvorfor er de så langsomme til at svare, og hvad kan vække deres nysgerrighed (læs: lyst til at svare). Evt. nogle gode råd til alternative kontaktmuligheder, eller måder at få dem i tale på. (hvad kunne virke på jer?) Med venlig hilsen |
Email er nok den mindst effektive måde at få folk i tale på, men langt det nemmeste at forsøge sig med. Måske modtager ham eller hende du sender en email til 200 svarende til din hver dag.
Jeg havde engang en ide om at eksportere et dansk produkt til udlandet, og jeg fandt frem til salgschefens email. Sendte en email og ventede. Og ventede. Og ventede. Så sendte jeg en til, og igen skete der intet.
Så fandt jeg istedet frem til salgschefens telefon nummer og ringede. Han forklarede at han fik enormt mange emails svarende til min, og at stort set alle ikke havde hverken kapital nok, viden nok eller kontakter nok til reelt at lægge en ordre der var interessant nok. Derfor havde disse henvendelser på email meget lav prioritet.
Men siden jeg havde ringet, ville han lige sende mig prislister, samarbejdsaftale og -vilkår og hvad ellers jeg havde brug for at komme igang med. Og så kunne jeg bare ringe igen hvis jeg ville lægge en ordre, så skulle han nok hjælpe mig.
Håber at du kan bruge min personlige erfaring til noget :-)
Mvh Carsten