Min hustru har nu overtaget arbejdet i virksomheden, men virksomheden er stadigvæk registreret i mit navn. Og nu til spørgsmålet:
En tilføjelse til tidligere. I det omfang det kun er din kone som har arbejdet i din virksomhed skal hele indkomsten af virksomheden henføres til hendes indkomstopgørelse, selv om du står som ejer som af virksomheden.
Hej igen - jamen hvordan hænger dét sammen - at hele indkomsten af virksomheden skal henvises til min hustrus indkomstopgørelse. Tidligere i tråden står der skrevet at der kun er mulighed for at overføre 50% af overskuddet - når nu jeg står som ejer. Reelt har jeg genereret ca. 15.000 af de 125.000. Min hustru står for resten af overskuddet.
@ Jacob. Det hele skal kun indgå i din kones skatteberegning, hvis hun har skabt hele indkomsten. Det har hun så ikke skriver du - derfor gælder fordelingsreglen som først nævnt.
Jeg gider ikke starte en diskussion med moralens vogtere her på Amino ved bare at forslå at du vælger den lette løsning og selvangiver hele årets indkomst fra din forretning på din kones selvangivelse. Ret skal jo været ret....