Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøver igen: Søger hjælp til opstart af tøjmærke!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Opslog tidligere et opslag om, at jeg søgte hjælp til start af tøjmærke, men uden held.

Jeg har designet trøjer o.lign., men jeg ved ikke, hvor jeg skal bestille/få det produceret henne. Hvor skal man finde en producent henne, og hvor meget vil det koste at købe den anmodede mængde hjem ca?

Jeg er nød til at stille et budget op, så jeg ved, hvor meget kapital jeg har brug for. Håber, der er nogle kloge/erfarende hoveder derude, som kan give mig en dejlig hånd til at komme i gang!

Mvh.

Kiranan Vijayakanthan

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:25

Du har nok ikke fået så mange svar, fordi dit spørgsmål ikke er specielt nemt at svare på :)

Tøjproducenter prøv at søge på Google, så skal du nok finde de første 10 sider.

Hvad det koster at købe den anmodede mængde hjem? Det kan producenten udelukkende svare på ;) Du er nødt til have fat i dem, for at finde svar på den slags - specielt fordi ingen kan regne ud hvad den anmodede mængde er ;)

Held og lykke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 22:27

Hej Thomas.

Det har du selvfølgelig ret i, men jeg har bare svært ved at stole på en producent, som jeg bare lige har fundet på google, hvis du forstår. Jeg er ung og har ikke så stor en egenkapital, så vil sikre mig, at jeg bruger pengene rigtigt :-)

Mange tak for svaret.

Mvh.

Kiranan

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:30

Ah, men så kunne en anden formulering måske give flere svar :)

Det du spørger efter er så: Hvor finder man en tøjproducent, der er til at stole på? :)

Priserne - jamen, skal du have håndstrikket islands uld eller kinøjsisk masseproduktion? Det er lidt som: Hvad koster en bil og hvor hurtigt kan jeg få den? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

det er ikke til at svare på. Det vil helt afhænge af hvad type tøj. Noget koster 10 kr per del og andet koster flere hundrede kroner. Ikke overraskende, så befinder rigtigt mange producenter sig i Kina, og der må du har fat i nogen der hjælper danske virksomheder med at få produceret i Kina, hvis du ikke selv vil derud - hvad der generelt næsten er en forudsætning.

Andre store steder der kan nævnes er Tyrkiet og ex Ukraine - Du må ha fat i nogen fabrikker - søge via den kinesiske, tyrkiske, osv ambassade eller google løs efter china outsourcing clothing - skrive til folk, maile med kopier af dit tøj, angive materialevalg, størrelser, krav til miljørigtige materiale eller ej, mærkning - etiketter, hang tags, pakning - og antal per del og størrelse du venter at skulle købe - og så arbejde dig ind på priser - og hitte fragt priser og - det er en lang og ikke let og billig rejse du er ude på desværre Mit bud er, at du ikke kommer igennem en opstartsfase for under ½ til 1 mio.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 22:49

Prøv spreadshirt det virker rigtigt godt!

Mvh. Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 23:37

Hej!

Jeg har fået fat i en producent i Kina og Belgium, der står tilrådighed. Er der noget, jeg bør lægge mærke til for at sikre mig, at jeg ikke bliver snydt?

Mvh

Kiranan

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 23:38

Det er ufattelig dyrt pr. stk jo :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kiranan Vijayakanthan:
Er der noget, jeg bør lægge mærke til for at sikre mig, at jeg ikke bliver snydt?
Du kan jo se om de kan give dig nogle referencer - nogen der kan sige god for dem her i Danmark eller andre lande, men ellers er risikoen jo klart at:

Du betaler med bankoverførsel - de beholder pengene og du hører aldrig mere fra dem

Du betaler med paypal - og du har ganske godt hold i pengene hvis ikke de leverer (men de tager måske ikke paypal)

Du betaler når varen er afsendt (ex L/C som nok er for kompliceret til en så lille handel) eller ved modtagelsen (som de nok ikke går med til)

Du er ikke importregistreret og laver fejl med indfortoldning - får problemer

Tingene ligner lidt det du har sendt tegninger til, men størrelsen er misforstået - Få alt bekræftet - materialet - størrelse - knapper, etiketter/mærkninger osv.

Der går lang tid - Ja der går ofte længere tid end der loves i første omgang, og du vil altid vente utålmodigt, bare hold tæt kontakt, vis respekt og skab respekt..

Nå - du har sikkert fået den - der er masser af risici, og du må bare dække dig selv så godt ind du kan, helst med gode referencer og delbetalinger og tæt kontakt. Det skal så også siges, at der er masser af ærlige kinesiske og belgiske produktioner, så det kan bestemt også gå let og fint - men du spurgte til risikoBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 01:09

Det var alt sammen perfekte informationer. Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)