Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier for dummies

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er efterhånden blevet mere og mere interesseret i det her med aktiehandel. Mit spørgsmål er derfor meget simpelt: Findes der en rigtigt god bog til at lære alt det grundlæggende og måske også lidt mere om handel med aktier?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:07

Hej,

Tag på det lokale bibliotek og lån en bog om aktier. Jeg har læst mindst ti forskellige bøger om aktier, og overordnet set står der det samme i dem alle.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:23

Anbefaler dig at melde dig ind i Dansk Aktionærforening

Der lærte jeg en masse:D 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:18

Der er nogen gode tips på euroinvestor :)

Jeg ville ikke anbefale dig en bog, da det ofte bare er nogen forskellige teorier du skal bruge ved at aflæse på grafer osv.(hvad jeg har set). Vil dog gerne give dig nogen af de fifs,  som jeg selv har lært/læst:
Det kan betale sig hvis du har over 10.000 kr du vil investere
Du skal investere bredt

Du skal investere langt sigtet, gerne 20 år. Læste på Euroinvestor at 95% aktier siden 1920erne har man kunne tjene penge flere penge på end obligationer ved investeringer på over 20 år :)

Hvis du har et mindre beløb(de 10.000) så overvej at invester i en investerings forening, så rammer du mere bredt :)
Rådgiv dig med dine forældre, hvis de har erfaringer med det. Ellers kan banken være en god ide, men tag det med en gran salt, de må ikke anbefale deres egne aktier blandt andet.
Lad være med at panik sælge hvis din aktie falder meget, husk du skal sigte langt sigtet ;)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:46

Lær at læse regnskaber - det er dem som kurser bliver dannet ud fra:)

Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:57

Kig på saxo.dk

Der kan du finde mange forskellige bøger om aktier, jeg downloadede en gratis e-bog derinde fra, som var meget basic. 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:15

Peter Trydeman:
Lær at læse regnskaber - det er dem som kurser bliver dannet ud fra:)

Vil mene det er lidt forkert. Kursen er en slags afspejling af hvad investorer har af forventninger til selskabets indtjeninger i fremtiden og dens kurs udvikling og dermed dens værdi. Man investere i selskabet, hvis man forventer at selskabet kan forøge sin værdi, det behøver dog ikke afspejles i regnskabet, fx kan man forvente at et selskab vil blive opkøbt i fremtiden og derfor kan det være interessant at investere i dette selskab da der altid(tror det er altid) bliver givet en bedre kurs end markedskursen for selskabets aktier.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Læs alt du kan på nettet om aktier, investopedia, og andre beskrivende hjemmesider.

Husk at aktier er ikke "logik og tal" nej aktier er de mennesker der kigger på tallene, så
aktiemarkedet spiller på folks psyke blandet med mediernes rasen.
Læs evt. også en bog og markedets psykologi, der findes en par forskellige bøger der
adressere dette emne.

Med venlig hilsen
Patrich Holm Pedersen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)