Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der ikke garanti på B2B produkter?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ven som lige har købt en opvaskemaskine til hans Cafè. det var i Juni. Nu er den gået i stykker og har kontaktet firmaet hvor han har købt den. 

De siger så, der er garanti på den enkelte del og ikke på at få det monteret rigtigt igen. De. kommer ikke engang ud og kigger på den og sender bare en del, udfra beskrivelsen

Er det rigtigt, at han selv nu skal ud og bruge penge på en som kommer og skiller den ad og får lavet den så den virker igen???? 

Vh Jimmi

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 15:44

Jeg ville råde vedkommende til at læse virksomhedens salgsbetingelser. Ved B2B-handel gælder købeloven ikke, men derimod det som er aftalt mellem parterne (herved det som står i sælgers betingelser).

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:23

Jeg er rimelig sikker på at der er 1 års garanti, når det er B2B :) Hvordan har han købt den ? Hvis han har købt den i El giganten fx, så bare hold kæft om at man er erhvervsdrivende, jeg ville bare komme som privat, da man derved ville få bedre service....

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Helbo:
Ved B2B-handel gælder købeloven ikke,

Jo den gør !!!   Men kan fraviges ved aftale, købelovens særlige afsnit om forbrugerbeskyttelse gælder selvfølgelig ikke.

Så med mindre der er indgået en aftale hvor han helt eller delvis fraskriver sig sine reklamationsrettigheder så har han krav på at få sin opvaskemaskine repareret... Smile

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 00:04

David Brodin Larsen:

Anders Helbo:
Ved B2B-handel gælder købeloven ikke,

Jo den gør !!!   Men kan fraviges ved aftale, købelovens særlige afsnit om forbrugerbeskyttelse gælder selvfølgelig ikke.

Så med mindre der er indgået en aftale hvor han helt eller delvis fraskriver sig sine reklamationsrettigheder så har han krav på at få sin opvaskemaskine repareret... Smile

Ja, faktisk også nogle lunde det jeg mente - men min måde at forklare det på var forkert, nu da jeg ser din kommentar. Smile Købeloven gælder, med mindre andet er aftalt ved handel, fx at vedkommende helt eller delvist fraskriver sig sine reklamationsrettigheder. Wink

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det måske vigtigt at slå fast, at der aldrig er garanti på produkter som udgangspunkt, uanset om det er B2B eller B2C. Der er en reklamationsret, som er noget helt andet. Garanti er en ekstra ydelse, som sælger eller producent tillægger deres produkter. 

Da din ven har købt opvaskemaskinen B2B, så er der ingen herinde, som har en jordisk chance for at svare på dit spørgsmål, da ingen af os kender betingelserne, som den er købt på... 

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 07:54

Hvis han har købt en almindelig husholdningsmaskine til café brug så kommer han ingen steder. Han skal være glad hvis han kan få delen.

Er det derimod en rigtig industriopvasker, så kan du med god vilje henholde dig til hvad der ellers er blevet sagt.

Alternativt kender jeg de fleste forhandleres vilkår, da jeg arbejder i branchen (storkøkken) - såvel deres serviceniveau. Fortæl mig virksomhedens navn og jeg skal fortælle hvad man kan forvente ... ja, altså hvis det ikke er købt i Elgiganten eller Punkt1

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 09:29

Tak for alle de gode svar og han har nu nær læst kontrakten og de dækker kun defekte dele men ikke monteringen af disse. 

Mvh Jimmi

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)