Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min computer er hacket hvad gør jeg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

min computer er blevet hacket, mærkeligt nok sker det efter jeg har sagt nej til at forlænge mit norton antivirus

jeg kan ingenting der er bare et skærmbillede hvor der står jeg skal indbetale 1000 kr. og indenfor 72 timer bliver min pc låst op

hvad kan jeg selv gøre

thomas

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 13:19

Hej Thomas,

Læs denne artikel på Politiken:

http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1775923/svindlertrick-paa-nettet-betal-1000-kroner-inden-72-timer-hilsen-politiet/

"En såkaldt pop-up med en besked fra politiet om, at man skal betale 1.000 kroner inden 72 timer, hvis ikke ens computer skal blive låst."

Det lyder meget som det du er udsat for.. Så se at få geninstalleret en eller anden form for virusprogram! Jeg anvender selv avast! og er godt tilfreds.

Jeg går altid efter den tommelfingerregel, at hvis jeg er i tvivl om min computer er inficeret - så formaterer jeg diskdrevet, og geninstallerer styresystemet. Det kan gøres på flere måder, men hvis du skriver du ingenting kan gøre - så prøv først CTRL + ALT + DEL, se om du kan afslutte Explorer. Tryk "Nyt job" og skriv C:/ - så kickstarter du Explorer igen.

Alternativt kan du trykke på "Windows-tasten + R" (det starter Kør-funktionen). Her skriver du "cmd" og trykker enter. Når du har åbnet din DOSpromt (der er et sort vindue med en hvid, blinkende underscore skriver du: "format c: /U". Det sletter alt på dit drev C - så hvis det skal være D, E - K eller noget helt andet du skal formatere, så selvfølgelig udskift det med det.

Hvis ingen af disse ting virker, så tryk på genstart-knappen på dit kabinet, og gå ind i fejlsikret tilstand. Herfra kan du så også formatere og geninstallere Windows.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 13:20

Mit råd, vil være at starte computeren op i fejlsikret tilstand, og så installere et andet program som AVG Antivirus til at få ryddet op.

Der findes en gratis udgave af det, som er udemærket!

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 13:26

Har selv prøvet at udrydde denne virus på svigerfars PC og det var en hård kamp!

Selvom man starter i fejlsikret tilstand kommer den stadig frem!

Løsningen: Find en tom USB nøgle og installer en Windows Defender boot nøgle.. Boot op på USB nøglen og kør en FULL SCAN

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Henvend dig til Politiet. Det er jo også et forsøg på afpresning. Og for fremtiden så husk at installere et antivirus program med det samme. Avast har en gratis version samt AVG Osv...

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 14:49

hejsa

prøver senere i aften, for jeg kan intet hver ctr alt delete eller noget sidder helt fast, men jeg har en anden bruger på pc der kan jeg godt gå på nettet osv kan jeg gøre noget der for at slette det andet

thomas

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:42

Michael:

Hej.

Henvend dig til Politiet. Det er jo også et forsøg på afpresning. Og for fremtiden så husk at installere et antivirus program med det samme. Avast har en gratis version samt AVG Osv...

Rent juridisk har det intet med afpresning at gøre, men alene ulovlig indtrængen i datasystemer. Du kan anmelde det her:

https://www.politi.dk/da/borgerservice/anmeldelser/Hacking/ men det skal nu mest være for at få det med i statistikken, hvilket også kan være fint nok.

Som skrevet ovenfor kan du forsøge dig med en rensning i fejlsikret tilstand - læs en guide her:

http://spiltest.dk/sadan-fjerner-du-virus-fra-din-computer/

Virker det ikke, så er mit bedste bud nok at redde hvad der reddes skal og så ellers formatere

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 21:42

glem alle de gratis versioner du kan finde.. få brugt 3-400 kr for et ordentligt stykke software som dækker alle kanter og vinkler for angreb mm.

Kan anbefale Kaspersky

Supply Chain blæksprutte

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:50

Malwarebytes løser problemet for dig - genstart i fejlsikret tilstand og hent det. Det findes i en tidsbegrænset gratis udgave.

Efter scan er du kommet af med det skidt - det er scamware og den har været spredt tidligere på året til et hav af computere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)