PS - Foreninger ville jeg typisk kontakte pr. snailmail i første omgang. Og så skal man acceptere megen ventetid. Venlig hilsen Hans |
Hans Stokholm Kjer:Foreninger er ekstremt vanskelige at sælge til, fordi de har en langsom beslutningsstruktur, og fordi der ofte sidder paphoveder i bestyrlserne, som står i vejen for alt andet end "det vi plejer at gøre".
Derfor er det ikke nødvendigvis foreningens formelle top, du skal have fat i.
Du skal nærmere gå efter den, som får direkte gavn af din ydelse i det daglige - det er måske kassereren?
Når du har vundet ham som ambassadør, bliver det hans opgave at køre dit salg igennem bestyrelsen.
Hej Hans,
Jeg tror at du har fat i noget vigtigt her - nemlig at foreninger adskiller sig markant fra virksomheder og privatpersoner, da beslutningsprocessen og den manglende fornyelse netop kan stå til hindring for projekts succes. Umiddelbart er rigtig mange af kontakterne direkte til den enkelte forenings formand, hvilket du nok har ret i, risikerer at blive stopklods. Ved at ringe, vil jeg have mulighed for at blive dirigeret videre til rette vedkommende. Jeg må derfor igang med telefonen, og starte fra en ende af - 10.000 opkald tager vel ikke mere end en eftermiddag