Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uopfordret kontakt til potentielle kunder

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 80
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af dette indlæghttp://www.amino.dk/forums/t/178831.aspx#1204277 , har jeg et enkelt spørgsmål, som nok druknede i den relativt store tekstmængde. 

For kort at ridse situationen op, er jeg ved at udvikle en online service, som fører udbydere og efterspørgere af en given service sammen - altså en to-sidet forretningsmodel, med 2 forskellige målgrupper.

Jeg ligger inde med kontaktoplysninger (officielt registrerede i anden sammenhæng - dog ikke af mig selv) på en stor del af den ene målgruppe, og er nu i tvivl om hvordan jeg bør tage kontakt. Der er helt konkret tale om ca. 10.000 kontakter, hvoraf 90-95% vil finde servicen yderste relevant og brugbar. Min første tanke var, at kontakte samtlige personer pr. e-mail, men i det tilfælde, vil jeg komme i strid med markedsføringsloven. Jeg har dog ikke fantasi til at forestille mig, at nogen af de udvalgte modtagere ville have en negativ opfattelse af mailen, som præsenterer en service med kæmpe relevans - og endda ganske gratis. Det vil dog være noget af en chance at tage, da jeg er bekendt med de store bøder, man kan risikere at løbe ind i. 

Jeg har e-mail adresse på 100%, telefonnummer på omkring 70% og adresse på ca. 50%, så der er også mulighed for at kontakte de potentielle brugere pr. brev og/eller telefon, hvilket naturligvis er en noget mere tidskrævende og omkostningstung opgave.

Hvordan ville I gøre i en lignende situation?

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:24

pr brev er dyrest og du aner ikek hvordan det bliver modtaget...

Ring til dem, er de uinteresseret (det er mange når man ringer, ligegyldígt hvor relevant ens produkt er for dem), så spørg om du må sende dem en mail så de kan kigge på det.

Jeg kan ikke se du har anden mulighed, jeg ville i hvert fald ikke sende mails ud uopfordret....

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 08:42

Jeg har ikke erfaring i hvad der giver de bedste resultater, men jeg kan da fortælle at jeg personligt bliver irriteret over at modtage uopfordret reklame på email, også selvom det er relevant for mig. Det er egentlig ikke rationelt, men netop fordi jeg har modtaget det uopfordret gider jeg ikke at følge nogen opfordringer i sådan nogle emails. Det skal virkelig VIRKELIG være relevant og særligt for at jeg vil gøre brug af tjenester fra virksomheder som sender uopfordret reklame, og jeg har selv også sendt flere anmeldelser til forbrugerombudsmanden om spam som jeg har modtaget fra danske virksomheder.

Min pointe er at du skal tænke dig rigtig godt om inden du begynder at sende noget ud på email, også selvom du mener at det vil være super relevant for dem som du sender det til. Der skal bare være et par stykker iblandt dine potentielle kunder som har det ligesom jeg, og så risikerer du at blive straffet for at sende spam.

Du risikerer også at du irriterer dine potentielle kunder fordi du sender uopfordret reklame, selvom det egentlig er relevant for dem.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:07

Tag kontakt over telefonen.

Det er klart det stærkeste våben og du kan også nemt få go på email opfølgning!

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 09:12

Hej Mette og René,

Jeg tror at I begge har ret i, at det vil være for risikabelt at udsende uopfordrede "reklamemails" - særligt i et så stort antal, hvor der trods alt er en relativ høj chancen for, at der findes et par modtager af samme holdning som René (og det gør der med stor garanti).

Hvis jeg vælger at tage telefonisk kontakt med henblik på at modtage accept for fremsendelse af den omtalte mail, hvordan foregår dette så i praksis? Jeg kan ikke forestille mig, at en mundtlig accept i juridisk forstand er lige så gyldig som en skriftlig, eller er jeg helt forkert på den? I så fald, vil en mundtlig accept af fremtidige nyhedsbreve så ligeledes være fuldt ud gyldig?

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 09:16

En mundtlig accept er fuldt ud lige så gyldig, men den kan naturligvis være svær at bevise med mindre du optager dine opkald, eller får et callcenter der har mulighed for dette til at ringe ud for dig.

Jeg kan dog ikke forestille mig at nogen der har sagt ok til en mail i tlf begynder at komme efter dig bagefter, og en nyhedsmail kan vel afmeldes.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:23

Rene Westphal Jørgensen:

Tag kontakt over telefonen.

Det er klart det stærkeste våben og du kan også nemt få go på email opfølgning!

Korrekt, men kun, hvis der er tale om erhvervskunder.

Hvis der er tale om private, er det ikke sandsynligt, at det er lovligt at kontakte dem telefonisk.
Tjek Dørsalgsloven: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1843

Jeg tror, jeg ville droppe mine 10.000 kontakter og lave en målgruppeanalyse fra bunden af.
Dernæst ville jeg lægge en strategi, så jeg fik ramte mlgruppen så præcist som muligt.

- men hvis du har råd til at sende brev til de 5000, som du har adresse på, så go ahead.

Venlig hilsen

Hans

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Jun 12
Fra  SponsorDB.dk Skrevet kl. 09:35

Mange tak for jeres gode inputs.

Jeg kan fortælle så meget, at målgruppen er danske foreninger indenfor et bestemt område. Disse foreninger vil kunne gøre brug af servicen/værktøjet for at skabe et bedre økonomisk fundament for deres virke i lokalsamfundet. Som tidligere skrevet, kan jeg ikke forestille mig at der er ret mange af disse foreninger, der ikke ville/kunne gøre brug af den gratis service.

Foreningerne er naturligvis registreret, og det er derfor det er muligt for mig at tage direkte kontakt.

Ændrer dette noget på den måde, jeg bør gribe det an? 

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  grundahl+co Skrevet kl. 10:04

Alt i alt - skal du være yderst opmærksom på, at udover gældende lovgivning jf markedesføringsloven/dørsalgsloven mv. mht. uopfordret salg/kontakt, kan de firmaer mv. du henvender dig til, have reklamebeskyttelse. Dvs. ingen form for uopfordret reklame-/salgs-kontakt er ok, medmindre det handler om reguler kontakt.
Sørg derfor for, at dine 5-10.000 kontaktinfos er "vasket" fri for sådan, så du ikke kommer uheldigt afsted.

- Ellers er det vel at forberede en god pitch speach, gribe knoglen, og komme derudaf for at opnå accept mv.

/Christoffer

grundahl+co - kommunikationsdesign & reklame

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:09

KrogDK:
Jeg kan fortælle så meget, at målgruppen er danske foreninger indenfor et bestemt område.

Foreninger er ekstremt vanskelige at sælge til, fordi de har en langsom beslutningsstruktur, og fordi der ofte sidder paphoveder i bestyrlserne, som står i vejen for alt andet end "det vi plejer at gøre".

Derfor er det ikke nødvendigvis foreningens formelle top, du skal have fat i.
Du skal nærmere gå efter den, som får direkte gavn af din ydelse i det daglige - det er måske kassereren?
Når du har vundet ham som ambassadør, bliver det hans opgave at køre dit salg igennem bestyrelsen.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)