I forlængelse af dette indlæg: http://www.amino.dk/forums/t/178831.aspx#1204277 , har jeg et enkelt spørgsmål, som nok druknede i den relativt store tekstmængde. For kort at ridse situationen op, er jeg ved at udvikle en online service, som fører udbydere og efterspørgere af en given service sammen - altså en to-sidet forretningsmodel, med 2 forskellige målgrupper. Jeg ligger inde med kontaktoplysninger (officielt registrerede i anden sammenhæng - dog ikke af mig selv) på en stor del af den ene målgruppe, og er nu i tvivl om hvordan jeg bør tage kontakt. Der er helt konkret tale om ca. 10.000 kontakter, hvoraf 90-95% vil finde servicen yderste relevant og brugbar. Min første tanke var, at kontakte samtlige personer pr. e-mail, men i det tilfælde, vil jeg komme i strid med markedsføringsloven. Jeg har dog ikke fantasi til at forestille mig, at nogen af de udvalgte modtagere ville have en negativ opfattelse af mailen, som præsenterer en service med kæmpe relevans - og endda ganske gratis. Det vil dog være noget af en chance at tage, da jeg er bekendt med de store bøder, man kan risikere at løbe ind i. Jeg har e-mail adresse på 100%, telefonnummer på omkring 70% og adresse på ca. 50%, så der er også mulighed for at kontakte de potentielle brugere pr. brev og/eller telefon, hvilket naturligvis er en noget mere tidskrævende og omkostningstung opgave. Hvordan ville I gøre i en lignende situation? |
pr brev er dyrest og du aner ikek hvordan det bliver modtaget...
Ring til dem, er de uinteresseret (det er mange når man ringer, ligegyldígt hvor relevant ens produkt er for dem), så spørg om du må sende dem en mail så de kan kigge på det.
Jeg kan ikke se du har anden mulighed, jeg ville i hvert fald ikke sende mails ud uopfordret....