Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk SEO på et 'fremmed' topdomæne?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 109
Fra  HoneyWeb Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Titlen siger stort set det hele, vil det påvirke min seo, som primært kun er dansk at have et f.eks: .it/.im/.no eller et .me topdomæne?

Og skaber .dk en slags førstehånds indtryk af tryghed når man kan se det er dansk? Det syntes jeg selv.

Lad os sige en reklame på Facebook, hvor link gik til koeb-iphone5.ws i forhold til koeb-iphone5.dk.

Jeg ville selv aldrig gå på .ws siden, der jeg lidt af erfaring forventer en masse spam, måske div. vira, hvem ved.

Men med .dk vil jeg klart overveje det, og nok ikke tænke videre over det.

Min ide er stort set en underholdningsside som skal markedsføres på facebook, og der bliver link jo vist ret ofte når folk deler.

Og folk skal jo helst klikke. Jeg leder efter et domæne i stil med share.it - Nu er dette gude domæne ikke inde for mín rækkevide, but you get the idea.

Mange hilsner, Lasse.

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 04:18

Ja der er mere tryghed ved et .dk domæne, dog vil andre topdomæner også virke ligeså godt som fx .com, .org og .net

Fra Ringsted
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 109
Fra  HoneyWeb Skrevet kl. 17:45

Jeg tænker mere domæner som .me, . it og som beskrevet, .com & .org er for mig ikke interessante.

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 18:03

Ja du kan godt ranke på .me og .it domæner. Det ville dog være mere ideelt med .com eller .dk for eksempel.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:24

Lasse Nielsen:
Titlen siger stort set det hele, vil det påvirke min seo, som primært kun er dansk at have et f.eks: .it/.im/.no eller et .me topdomæne?

Ja, det vil påvirke dine rankings, det er klart det bedste at bruge et TLD for det land du ønsker at ranke i.

Du starter op ad bakke, idet Google antager at indholdet på dit domæne er rettet mod det pågældende TLDs land. Det vil sige at de er mere tilbøjelige til at vise .dk domæner i resultaterne, hvis du søger på dansk fra Danmark end de vil vise et .it domæne.

De lande-neutrale TLDs (.com .edu .info osv.) kan du styre fra Google Webmastertools, hvor du kan angive hvilket land dit site er rettet imod.

/Brian

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 18:26
Hej Lasse,

Du kan sagtens ranke med de domæner :) hvis altså vi ser bort fra "tryghed" og lignende... Det der især betyder noget, er hvor domænet er hosted henne... Dvs. et .it kan sagtens rangere fornuftigt, hvis det købes og hostes i dk :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:11

Mehmet Aslan:
Det der især betyder noget, er hvor domænet er hosted henne... Dvs. et .it kan sagtens rangere fornuftigt, hvis det købes og hostes i dk

Det er ikke korrekt, men det er sagt tit :-)

ccTLD er et langt stærkere signal til Google end hvilket land det er hosted i, det blev understreget igen på Searchlove i London sidste uge under indlæggende om SEO på internationale sites.

Et .it domæne hosted i DK vil stå stærkere i Italien end i DK, Google bruge TDL som meget stærk indikator for hvilket land sitet er rettet imod.

http://www.seomoz.org/blog/international-seo-where-to-host-and-how-to-target-whiteboard-friday
http://www.toprankblog.com/2011/09/international-search-basics/

Det vil dog altid være en fordel at blive hosted i det land sitet henvender sig til, om ikke andet så af hensyn til svartider.

de bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:29

Brian Reinhold Jensen:

Mehmet Aslan:
Det der især betyder noget, er hvor domænet er hosted henne... Dvs. et .it kan sagtens rangere fornuftigt, hvis det købes og hostes i dk

Det er ikke korrekt, men det er sagt tit :-)

ccTLD er et langt stærkere signal til Google end hvilket land det er hosted i, det blev understreget igen på Searchlove i London sidste uge under indlæggende om SEO på internationale sites.

Et .it domæne hosted i DK vil stå stærkere i Italien end i DK, Google bruge TDL som meget stærk indikator for hvilket land sitet er rettet imod.

http://www.seomoz.org/blog/international-seo-where-to-host-and-how-to-target-whiteboard-friday
http://www.toprankblog.com/2011/09/international-search-basics/

Det vil dog altid være en fordel at blive hosted i det land sitet henvender sig til, om ikke andet så af hensyn til svartider.

de bedste hilsner
/Brian 

Nu har man også muligheden for at sætte hvad 'target' man har inde i webmaster tools, dette burde gerne minimere den indikator for hvilket TLD man bruger? Ret mig hvis det er forkert :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:49

Lucas - Hosting4Real:
Nu har man også muligheden for at sætte hvad 'target' man har inde i webmaster tools, dette burde gerne minimere den indikator for hvilket TLD man bruger? Ret mig hvis det er forkert :)

Den mulighed har du kun på de generiske TLD's, som .com, .net, .org osv., du har ikke muligheden på ccTLD's, med mindre det er ændret for ganske kort tid siden :-)

/Brian

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 08:15

Hvad er den bedste løsning, hvis man har en dansk webshop på domæne.dk og man også gerne vil nå ud til norske kunder og ranke på Google.no?

Bør man oprette en ny webshop på domæne.no? Det vil give en masse ekstraarbejde, da der så skal vedligeholdes to webshops og samtidig bygges dobbelt så mange links.

Kan man oprette domæne.no - og have den til at pege på domæne.dk, mens den stadig beholder norsk TLD-status?

Takker for alle svar, for dette er hyperrelevant for mig akkurat nu.

- Søren.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)