Jeg har udlejet mit hus i 2012, og skal nu til at forholde mig til regnskabsopstilling. Har læst på diverse fora og talt med skat, men jeg har stadig et par spørgsmål som ikke er blevet besvaret.. Først det rent regnskabsmæssige - jeg har opstillet et budget som følger
Jeg har beregnet en kapitalafkastsats på 1% af ejendomsvurdering. Håber opstilling er rigtig ? Jeg har ikke mange renteudgifter, så jeg vurderer det ikke kan betale sig at anvende VSO ? Jeg har forstået at man kan afskrive installationer med 20% årligt ? - Alternativt skal de vel tillægges min anskaffelsesværdi ? Jeg vil vurdere at jeg idag kan sælge huset for hvad jeg har givet for det - Jeg håber selvfølgelig på engang at kunne sælge med en god fortjeneste, den er vel stadig skattefri selvom jeg anvender 1 -kapitalafkastordning, 2. VSO ? Jeg kan oplyse at jeg er lønmodtager, har en indkomst på ca.550.000,00 og en negativ kapitalindkomst på ca. -8000.00 På forhånd tak for input. |
du kan så vidt jeg ved kun sælge skattefrit hvis du selv har beboet en periode huset - men det er ikke mit speciale - og det har du måske også
vh