Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd er ikke altid lige gode råd...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert hørt Baz Luhrmanns Sunscreen-song, hvis ikke så klik her: http://www.barminski.com/frame/sunscreen.html

Den har efterhånden nået kult-status, ihvertfald giver den stof til eftertanke. Baz er iøvrigt film-mand og har stået bag en masse Hollywood-succes´er - men det en helt anden historie.

Baz deler en lang række råd om livet i sangen - men som han pointere; baseret på hans livserfaringer - og der er faktisk kun et råd overhovedet i hele denne verden som er bevist som værende brugbart: Brugen af SOLCREME...

Alle andre råd må så siges at være guidelines... eller opfordringer...

Men lad os nu fundere lidt - og starte en debat om "gode råd" - vi oplever dem hele tiden - får dem ofte at vide - og faktisk, så er det ikke alle gode råd der er lige smarte. Prøv at analysere de "råd" din nære venner nogen gange giver dig: De kaster et råd op i luften - du lytter og nikker, selvom rådet ikke er brugbart - du respektere deres gode råd - men ofte har du lyst til at spørge: "Det er for så vidt et godt råd, MEN.. hvordan skal det så lige praktiseres! HVAD basere du dit råd i?"- og se så er det ofte at det gode råd kommer til kort, simpelthen fordi det ikke tager udgangspunkt i egne erfaringer.

Hvis du skulle give et råd - et råd som stort set passer ind i alle sammenhænge - og som er stensikkert - hvordan ville det så lyde?

Tjek Luhrmann´s sang inden du svarer ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:54
Vid at alle mennesker er WYSIWYG - what you see is what you get - osse du.

Jeg er meget opmærksom på gode råd - for gode råd er altid dejlige, de er en form for omsorg selvom man ikke lige kan bruge dem.
Uopfordrede gode råd derimod, er noget jeg er lidt allergisk overfor - og jeg falder selv ind imellem for fristelsen til at give dem - og ville ønske jeg ikke havde når jeg oplever at folk bliver irriterede over utidig indblanding. Og så øver jeg mig i at tage imod dem.

Jeg er forresten helt tosset med lige netop den sang - den har så mange sandheder - for mig.
"Some of the most interesting 40-year-olds I know still don''t." - er noget af det jeg synes er fedt ved livet. Jeg kan huske da jeg var togbetjent i DSB, jeg var 21 år og var til reception for en togfører der havde været der i 40 år og fik et ur og 500 kroner og jeg tænkte bare "HJÆLP, sådan vil jeg aldrig ende". Og det må man sige at jeg ikke er :) Som 40-årig er jeg nu i gang med at skifte hest - for 6. gang.

"Do not read beauty magazines. They will only make you feel ugly." Ja, de fordrejer sandheden - også et godt råd.
"You will not understand the power and beauty of your youth until they''ve faded." Måske netop derfor? Men sandt er det - for mig - når jeg ser billeder af mig som 25-årig, så tænker jeg at jeg så brandgodt ud, men at det var godt jeg ikke vidste det :)
Nu 15 år og 10 kilo senere kan jeg nyde minderne og begræder ikke at jeg falmer - jeg har haft en masse fede oplevelser i min tid - og det er ikke slut endnu.

Fortsat god dag!

Mette

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 12:53
God sang.                                           
Noget godt råd har jeg ikke, men min far fik et gang et godt råd som han straks rettede sig efter.

I gaden hvor jeg voksede op var vi mange unger. Viceværten og hans kone var nogle gnavne gamle mennesker
som absolut ikke brød sig om børn. En dag blev det vores tur til at få en opsang af den gamle kone.
Min far hørte hvordan hans unger blev blev overfuset, og sagde derfor til hende.
"Gid du må falde og brække dit ben" Hvortil konen gav ham dette råd:
"Pas på med hvad du ønsker for andre, det kan ske for dig selv"
Min far tænkte sig om et kort sekund, og svarede så:

"Nå, men så gid du må falde i dine patter"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)