Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en fortvivlet mand...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

jeg står her med et lille dilemma som jeg godt kunne tænke mig at høre lidt meninger om!!

jeg har et mindre person ejet firma hvor vi har gennem det sidste år haft ejendoms service på en ejerdom med bla 20 hoved trapper samt 20 køkken trapper som skulle rengøres henholdsvis hver uge og hver måned.

vi har gennem tiden derude høstede utrolig megen ros fra bestyrelsen og dennes beboer for at vi altig gjorde et godt stykke arbejde og holdte ejendommen fin og pæn.. vi har gennem tiden derude haft forskellige ansatte til at klare opgaven og der har også været udskiftninger i bestyrelsen 1 specielt i denne bestyrelse er revisor til dagligt og er lidt den type der kun kigger på kroner og øre og ikke andet

hun mente så at de skulle prøve et andet firma der kunne gøre samme opgaver til den halve pris i forhold til os.. jeg har fået at vide fra en i denne bestyrelse at det nye firma ikke brugte folk der havde en overenskomst (det har alle vor ansatte) og på den måde kan jeg da godt se at der kan sparers nogle penge .. dog deler jeg ikke samme mening som hende da jeg mener at ansatte nu er nød til at have en fornuftig løn.

det der så sker er at hun påvirker de fleste i bestyrelsen til at opsige os pga. dårlig veligehold ude på ejendommen og hvilket vi selfølgelig er super kede af da vor folk kunne lide at være derude. vi har stort set ikke modtaget en klage i den tid hvor vi var derude men efter at vi var opsagt kom der konstant klager fra denne revisor.. vi har gennem tiden derude haft en kontakt person (et bestyrelses medlem) som skulle stå som vor kontakt til bestyrelsen og har aldrig fået en eneste klage på skrift fra ham

i starten forholte vi os sådan at de klager som kom lige inden kontrakten blev opsagt og lige efter opsigelsen blev der fulgt op på sagen og vi rengjorde efter deres ønsker vel videne at vi et par dage før havde klaret opgaven.

til sidst følte vi os lidt til grin og blev så klar over at man havde fundet et nyt firma med udenlansk arbejdskraft og kun gik efter at komme af med os for at spare penge

da vi havde ca 2 mdr. tilbage af vor kontrakt som lød til 3 mdr. opsigelse modtog jeg en mail af denne revisor at vi var bortvist pga. mislighold af denne kontrakt.da vi så skulle aflevere vor A-nøgler havde vi ikke mulighed for at aflevere den ene nøgle da vi tidligere på året havde miste den ene nøgle. dette blev vor kontakt person gjort opmærksom på tidligere og dengang fik vi bare en ny nøgle men her til slut vik vi at vide af denne revisor at man ville bestille en låsesmed som så skulle komme og omstille alle låsene (ca 60 låse) og de vil så sende os en regning på denne omsilling..

hvad pokker skal jeg gøre i denne sag da jeg mener at vi har gjort meget for at passe ejendomme iht. kontrakten kan man bare sådan uden videre smide os på porten og ikke betale for resten af tiden.. jeg står altså lige pludseligt og skal betale folk løn indtil jeg finder andre opgaver til dem.. og kan man kræve at få omstillet alle låse pga. 1 nøgle som er mistet..

jeg er mest til at ligge sagen hos en advokat som så kan afgøre dette men det koster jo også.. HJÆLP :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 17:52

Prøv at kontakte en advokat og få hans syn på sagen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09

Som du beskriver jeres konflikt er der flere faktorer som kan trække hver deres vej. Hvad har du f.eks. skrevet under på i forbindelse med udlevering af nøgle m.m.

Tag en snak med et advokatfirma og få deres vurdering af sagen. Personligt tror jeg ikke kunden kan slippe så nemt ud af deres opsigelsesperiode.

http://www.ret-raad.dk/retssager/vurdering.aspx

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:27

Med hensyn til nøgler:

Det er en tillidssag at få udleveret A-nøgler til en virksomhed, da disse jo har adgang til hele virksomheden.

Derfor har du som modtgaer af A-møglen også en pligt til at opbevare nøglen forsvarligt, da det i modsat fald kan få store konsekvenser for virksomheden, f.eks. ved indbrud v.hj. af A-nøglen.
Hvis det viser sig at der er brugt A-nøgle til indbruddet - kan forsikringsselskabet stille sig på bagbenene....

Det er efter min mening helt efter bogen, at låsene skal omkodes, når der er en nøgle i omløb, som man ikke kan redegøre for.
Og alt efter aftalen ved udlevering af nøglen, skal udgiften til omkodning jo dækkes af en eller anden, og rimeligvis, bør det vel være
det firma som har forsømt sin pligt til at passe på den, der skal erlægge omkostningerne forbundet med omkodningen.

Alt det andet omkring rengøringsaftalen, hører vel ind under det frie marked, og kunden er fri til at vælge hvilken leverandør vedkommende vil bruge.
At der så er brugt ufine metoder til at skifte leverandør er nok ikke helt i orden, men en sag har som bekendt mindst 2 sider, og vi hører kun din version.

Du må op på hesten igen, og lede efter nye kunder - lad være med at smide dårlige penge efter dårlige penge - kom videre med din forretning, og sørg for at sprede din risiko i fremtiden, så du ikke kommer i samme situation igen. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

Nøglen der mangler har de desværre givet ret at kræve du betaler for låseomstilling - ikke til nyt dyrere system, men til samme system som den a nøgle du selv siger I har mistet

Opsigelsesvarslet kan du sikkert med god vinderchance kæmpe for, og jeg ville gøre det - men det vil så kunne kræve advokat, hvis de ikke betaler de regninger du sender under opsigelsen eller hvis de forhindrer jer i at udføre arbejdet under opsigelsen - men det er stressende for dig at skulle gennem slagsmålet

Omvendt, hvis du har lønforpligtelser overfor dit personale, som du ikke kan honorerer hvis de bryder opsigelsesperioden, har du nok ikke noget valg - og i så fald, kontakt en advokat med forstand på den type tvister omgående. Du ringer til et par stykker og hører om de mener at ha god forstand på den type tvister og beder om gennemgang uden omkostninger i første omgang - men du får ikke selve behandlingen uden penge op af lommen

Held og lykke med det

vh

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er helt sikkert at der skal en advokat på, ihvertfald til at skabe klarhed over din situation. Dog mener jeg at du inden du trækker det kort og erklære krig bør tænke over om der er en menneskelig vinkel du kan tage... ring til bestyrrelses formanden eller ligne og på en stille og rolig måde se om i ikke kan tage et møde med en konstruktiv tone og løse det sammen. i sidste ende kan det vise sig at være meget billigere sluppet og det kan skabe klarhed for dig over hvad du egentlig har gjort galt. kunne være det var misforståelser eller en bitter revisor som har skabt situationen.... og husk at erkend de ting åbent du har gjort forkert som eks det med nøglen.

tro lidt på det menneskelige inden du trækker musklerne frem :-)

mvh thor

Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:19

Tak for jeres fine indlæg :-) jeg kan se at der er lidt for og imod med mht. om jeg skal sætte advokat på sagen. det tror lidt jeg vælger da jeg måske også skylder de medarbejder lidt at der er nogen der står bag dem og støtter dem i atde har gjort det så godt at de kunne..

det der ærger mig lidt er at det faktisk var vor første kunde der opsage os siden vi er opstartet i september 2009 - så det var da et nederlag ;-)

mht til A-nøgler kan jeg nok godt se at jeg står med det ansvar at jeg skal betale for en omkodning

jeg kiggede lige på den seddel som jeg underskrev da jeg fik udleveretde nøgler og i den seddel står der ikke noget om at jeg skal erstatte nøgler hvis disse bortkommer har det nogen form for behtydning for sagen ??

er der nogen der kender en god advokat til fornuftig priser som er super dygtigt ??

til informationkan jeg oplyse at jeg har fundet andre opgaver til mine ansatte :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:57
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej nngroup

En domstol vil se på om I rent faktisk og bevisligt har misligholdt kontrakten ved ikke at levere

rengøring i den standard og efter de specifikationer I udtrykkeligt har aftalt i kontrakten.

Kan bestyrelsen fremlægge bevis for misligholdelsen, har bestyrelsen ret til at ophæve kontrakten og kan den ikke fremlægge beviset, har I ret til erstatning for det tab I leder ved ikke at rengøre i hele opsigelsesperioden.

I bliver næppe dømt til at betale omkostningen til låseomskiftning fordi

1) det ikke udtrykkeligt er anført i kontrakten, at I skal betale for omskiftning

2) I ved tidligere lejligheder har fået udleveret ny nøgle ved bortkomst af en nøgle.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:34

Du kan få 3 gratis og uforpligtende tilbud på advokater hos www.agera.dk

Hvor meget koster det dig de 3 mdr? Du skal jo opveje omkostningerne imod hvad du får ud af alt det besvær ved at vinde.

Netop i din situation er der jo en meget svær bevisbyrde hvis ikke begge parter har været ude og inspicere arbejdet umiddelbart efter det er gjort.

Måske kan de dømmes til at vise regnskaber og fakturaer for den ny leverandør så man kan se at de har være i ond tro når de har "fyret" dig.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:20

Ja eller prøv at hoppe forbi Tjenestetorvet, der kan du også få 3 advokat tilbud!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)