Hej Aminoer :-)
jeg står her med et lille dilemma som jeg godt kunne tænke mig at høre lidt meninger om!! jeg har et mindre person ejet firma hvor vi har gennem det sidste år haft ejendoms service på en ejerdom med bla 20 hoved trapper samt 20 køkken trapper som skulle rengøres henholdsvis hver uge og hver måned. vi har gennem tiden derude høstede utrolig megen ros fra bestyrelsen og dennes beboer for at vi altig gjorde et godt stykke arbejde og holdte ejendommen fin og pæn.. vi har gennem tiden derude haft forskellige ansatte til at klare opgaven og der har også været udskiftninger i bestyrelsen 1 specielt i denne bestyrelse er revisor til dagligt og er lidt den type der kun kigger på kroner og øre og ikke andet hun mente så at de skulle prøve et andet firma der kunne gøre samme opgaver til den halve pris i forhold til os.. jeg har fået at vide fra en i denne bestyrelse at det nye firma ikke brugte folk der havde en overenskomst (det har alle vor ansatte) og på den måde kan jeg da godt se at der kan sparers nogle penge .. dog deler jeg ikke samme mening som hende da jeg mener at ansatte nu er nød til at have en fornuftig løn. det der så sker er at hun påvirker de fleste i bestyrelsen til at opsige os pga. dårlig veligehold ude på ejendommen og hvilket vi selfølgelig er super kede af da vor folk kunne lide at være derude. vi har stort set ikke modtaget en klage i den tid hvor vi var derude men efter at vi var opsagt kom der konstant klager fra denne revisor.. vi har gennem tiden derude haft en kontakt person (et bestyrelses medlem) som skulle stå som vor kontakt til bestyrelsen og har aldrig fået en eneste klage på skrift fra ham i starten forholte vi os sådan at de klager som kom lige inden kontrakten blev opsagt og lige efter opsigelsen blev der fulgt op på sagen og vi rengjorde efter deres ønsker vel videne at vi et par dage før havde klaret opgaven. til sidst følte vi os lidt til grin og blev så klar over at man havde fundet et nyt firma med udenlansk arbejdskraft og kun gik efter at komme af med os for at spare penge da vi havde ca 2 mdr. tilbage af vor kontrakt som lød til 3 mdr. opsigelse modtog jeg en mail af denne revisor at vi var bortvist pga. mislighold af denne kontrakt.da vi så skulle aflevere vor A-nøgler havde vi ikke mulighed for at aflevere den ene nøgle da vi tidligere på året havde miste den ene nøgle. dette blev vor kontakt person gjort opmærksom på tidligere og dengang fik vi bare en ny nøgle men her til slut vik vi at vide af denne revisor at man ville bestille en låsesmed som så skulle komme og omstille alle låsene (ca 60 låse) og de vil så sende os en regning på denne omsilling.. hvad pokker skal jeg gøre i denne sag da jeg mener at vi har gjort meget for at passe ejendomme iht. kontrakten kan man bare sådan uden videre smide os på porten og ikke betale for resten af tiden.. jeg står altså lige pludseligt og skal betale folk løn indtil jeg finder andre opgaver til dem.. og kan man kræve at få omstillet alle låse pga. 1 nøgle som er mistet.. jeg er mest til at ligge sagen hos en advokat som så kan afgøre dette men det koster jo også.. HJÆLP :-) |
Prøv at kontakte en advokat og få hans syn på sagen.