Jo det er nu ret subjektivt, men det første jeg havde i tankerne da jeg hørte om det var selve ydelsen, at jeg nu skulle ind og kigge på abonnementpriser, så da jeg kom ind på forsiden var det det første jeg kiggede efter. Som jeg så det: Først kom der noget tekst med billeder, så nedenfor mere tekst og... reklamer? skal så lige danne sig et overblik, kigger lidt på menuerne og så finer man den kategori man er interesseret i.
Først senere ser jeg at kategorierne er på forsiden, men at det står som tekst sammen med det andet tekst. Det er først anden gang jeg kigger på siden at jeg rigtig lægger mærke til at der er tale om nyhedsbrev, facebook og så videre på forsiden, da jeg i først omgang var for optaget med at finde selve ydelsen, som ikke ligefrem var det først man fik øje på, i hvert fald ikke mine øjne.
Det kan være jeg måske har vænnet mig for meget til serviceydelser som edbpriser og ekspedia, hvor at man fra forsiden kan se at man har med det rigtige at gøre, i og med at edbpriser har elektronik på forsiden, eller rettere, billeder af elektronik, og ekspedia har rejsekalenderen up front.
Jeg er nu heller ikke helt sikker på at jeg kan give en løsning, men ville blot give min mening om at der på forsiden måske skulle være mere fokus på ydelsen der bliver leveret, i form af billeder frem for tekst. Men igen, efter at have kigget på det en gang til, kan jeg godt se at det er der, dog ikke så det virkede første gang for mig.
Hvad det er i forhold til? På Copenhagen Business School hjælper jeg en del kinesere med praktiske ting, og alle spørger om mobiltelefon abonnementer, og nogle spørger om internet abonnementer. Det ville selvfølgelig ikke kunne betale sig at lave det på kinesisk for det danske marked, men hvis det var på engelsk, tror jeg at mange udlændinge generelt ville være glade for det, men også de danskere der hjælper dem =)
Med venlig hilsen,
Michael Bruun-Larsen