Hej Sana Sofia.
Ja, det kan være en tung omgang at komme godt igang med wordpress, men når den først sidder der, så sidder den fast:-)
Hvilke problemer skal du have løst? Er det kun din tekststørrelse?
Nu ved jeg ikke hvor galt det står til med dig og wordpress:-) men her er et forslag.
I menuen ude til venstre finder du et punkt der hedder "plugins" tryk på det. Derefter trykker du "add new" eller "tilføj nyt". Du vil nu se et lille søgefelt i toppen af siden.
I søgefeltet kan du skrive, "tinyMCE" og trykke på "søg" Nu kommer der en række med plugins frem og du skal vælge "Ultimate TinyMCE", det skulle gerne være nummer 2 på listen.
Dette plugin vælger du og installerer og aktiverer.
Nu kan du se under menuer "Instillinger" at der er et punkt der hedder "ultimate tinyMCE" som du trykker på.
Du kommer til en side, hvor du kan vælge hvilke funktioner du vil have i din værktøjslinje når du skriver indlæg osv. Bemærk at wordpress kan bære op til 4 linjer med værktøjer. Hvis du ikke er helt stiv i hvad du skal have af værktøjer i din værktøjslinje, kan du med fordel vælge den funktion der hedder "indsæt fra Word". Når du bruger den, åbnes der en lille boks, hvor du kan indsætte de tekster du har skrevet i word (med dit valg af skriftstørrelser osv.).
Se f.eks. hvordan en af mine wordpress værktøjslinjer ser ud....

Der kommer rigeligt med sjov, med dette plugin og du kan også indsætte youtube-klip osv. hvis du vil lege med det også:-)
Jeg håber at mit indlæg har hjulpet dig lidt på vej:-)
Sig til hvis jeg kan hjælpe dig med mere.
God arbejdslyst.
Hilsen Jesper