Som boende i udlandet læser man jo nyheder og deslige fra Danmark, og efter emigrationen er der nu ikke sket det store, en ting fortsætter dog og det er kløften der graves mellem etniske danskere og ikke etniske dansker primært med muslimsk baggrund. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1860011.ece Jeg er bosiddende, forretningsdrivende og gift i et muslimsk land Marokko og jeg elsker Marokko, dets befolkning og min dagligdag her. Mit indlæg skal ikke opfattes som værende en ønske om at grave grøften dybere, men der er enkelte muslimer, ligesom kristne, der i særdeleshed skal lære at forstå deres religion. Uanset om der er tale om en demokratisk proces i ovenstående artikel, så er det en afstemning der ikke afspejler den mangfoldighed som religionen Islam i sin grundliggende form står for og respekt for øvrige religioner som har Gud som deres skaber af menneskeheden. Først og fremmest vil jeg derfor i respekt for mennesket høre om der ikke er nogen der vil tage initiativ til at indsamle penge som kan doneres så boligforeningen kan få det årlige juletræ, jeg vil gerne som den første donere 100 dkk. Dette indlæg skal ikke opfattes som oplæg til en debat omkring Islam/Kristendom/Jødedom eller Katolikker, idet ingen af religionerne kan se sig fri for ekstreme troende der er til skade for menneskeheden og verdensfreden. Lad mig høre om der er nogle der vil indsamle pengene og overdrage beløbet til én i boligforeningen der kan arrangere det juletræ, Fortsat god dag i DK. |
Boligforeningens bestyrelses beslutning om ikke at have juletræ har intet med penge at gøre. Derfor kan jeg ikke se, hvorfor de skulle ændre denne beslutning bare fordi der er nogle andre der betaler. En beboer/bestyrelsesmedlem ikke bare kan sætte et træ op på boligforeningens fællesarealer. Der er derfor ingen grund til at samle penge ind til et juletræ, som ikke blever sat op alligevel.