Så nu prøver jeg at stille spørgsmålet. Jeg driver en mindre webshop der omsætter for under 50.000 årligt, og derfor ikke SKAL registrere mig som virksomhed. Omsætningen forventes at blive omkring 20-25.000 dkr. årligt. Jeg går ikke ud fra at det kan betale sig at lade sig registrere? Jeg er dog i tvivl om hvordan skatten skal beregnes. Kan man drive det som virksomhed, dvs. indtægter minus udgifter = skattepligtig indkomst? Og af den skal der svares B-skat og AM-bidrag? |
Betaling af b-skat ved salg af produkter
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej. 1. De eneste tal der skal på selvangivelsen med den "omsætningsstørrelse" er resultat for renter (indtægter - udgifter) og renter. 2. Om du skal lade dig registrere afhænger af hvem du sælger dine produkter til. Hvis det er private, kan det ikke betale sige at lade sig momsregistrere. Men sælger du udelukkende til andre virksomheder vel det nok være fordelagtigt at blive momsregistreret. idet du så vil kunne få godtgjort købsmomsen. Med venlig hilsen Mads Riber Bookkeeping |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej, beklager jeg bryder ind i din tråd, men du kan sikkert også få noget ud af mit spørgsmål. Jeg står i samme situation som djerik, men vil gerne vide lidt mere om hvilke udgifter man skal trække fra. Findes der en liste et sted? Jeg smider f.eks penge i markedsføring, for kunderne kan finde mig, og jeg derved kan opnå indtægt. Men betyder det så jeg kan trække markedsføring udgifterne fra ? På forhånd tak. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)