Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og lovvalg ved salg af services online

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg starter et lille rejsebureau der sælger rejser i Skandinavien, Tyskland og Frankrig.
Jeg er nyligt flyttet til udlandet, og overvejer hvad jeg skal gøre med hjemsted for mit firma.

Hvordan fastsættes lovvalg ved online salg af services (rejser) til private? Altså vil danske forbrugere være dækket af dansk lovgivning eller lovgivning i det land selskabet ligger?

Jeg mener at huske at det vil være dansk lovgivning hvis vi taler om salg a varer der sendes til Danmark, men mener også at huske det netop er omvendt når det gælder services.

Er der nogen der kan bekræfte dette? Evt. Med link til information

Hvordan med moms? Betales det i landet mit firma ligger I, eller i hhv. Danmark/Sverige/Tyskland?

Betyder det noget for ovennævnte om mit firma ligger i eller udenfor EU?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 04:17

Netop mht til fly og rejser er der mange specielle regler. Dem bør du læse fx hos rejsegaranti fonden og hvert luftfartselskab har deres egne regler.

Herudover findes der EU regler som skal følges.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Kære Rejsebureauet

Jeg er uddannet cand.jur (i øjeblikket advokatfuldmægtig) og har speciale i international privatret, som er det retsområde, der relaterer sig til dit spørgsmål.

Det er et kompliceret retsområde med masser af EU-lovgivning.

Inden for EU gælder følgende: Som udgangspunkt kan du aftale med dine aftaleparter, hvilket lands lovgivning, der skal finde anvendelse. Hvis der ikke er aftalt noget skal man ud i nogle sværere juridiske undersøgelser, som ikke er at foretrække, da det gør situationen meget uforudsigelig for dig som aftalepart.

Har du i øjeblikket et sæt aftalebetingelser, som kunderne accepterer, når de bestiller services fra din hjemmeside? I så fald, vil jeg tilbyde dig at gennemgå dem med dig i overensstemmelse med dine ønsker for en farvorabel pris. Skriv på min mail, hvis det skulle have interesse.

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:33

Hej Søren.

Tak for tilbuddet. Det lyder da rigtig interessant! Jeg troede egentlig at lovvalg kun var mulig for handel mellem virksomheder..

Ved du noget om momsreglerne? Skal vi betale moms i afsender eller modtagerlandet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20

Hej Rejsebureauet

Så længe du befinder dig inden for EU, skal de enkelte medlemslande respekterer parternes lovvalg.

Jeg sidder hos et advokatfirma, hvor vi også har dygtige og kompetente medarbejdere på skat/afgifts-området. Det vil ikke være det store problem for dem at svare dig på dette.

Hvordan er din virksomhed struktureret? Anpartsselskab, enkeltmandsvirksomhed, eller hvordan og hvorledes?

Har du en hjemmeside?

Mvh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)