Kære aminoer. |
Netop mht til fly og rejser er der mange specielle regler. Dem bør du læse fx hos rejsegaranti fonden og hvert luftfartselskab har deres egne regler.
Herudover findes der EU regler som skal følges.
Kære aminoer. |
Netop mht til fly og rejser er der mange specielle regler. Dem bør du læse fx hos rejsegaranti fonden og hvert luftfartselskab har deres egne regler. Herudover findes der EU regler som skal følges. |
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Kære Rejsebureauet Jeg er uddannet cand.jur (i øjeblikket advokatfuldmægtig) og har speciale i international privatret, som er det retsområde, der relaterer sig til dit spørgsmål. Inden for EU gælder følgende: Som udgangspunkt kan du aftale med dine aftaleparter, hvilket lands lovgivning, der skal finde anvendelse. Hvis der ikke er aftalt noget skal man ud i nogle sværere juridiske undersøgelser, som ikke er at foretrække, da det gør situationen meget uforudsigelig for dig som aftalepart.
|
Hej Søren. Tak for tilbuddet. Det lyder da rigtig interessant! Jeg troede egentlig at lovvalg kun var mulig for handel mellem virksomheder.. Ved du noget om momsreglerne? Skal vi betale moms i afsender eller modtagerlandet? |
Hej Rejsebureauet Så længe du befinder dig inden for EU, skal de enkelte medlemslande respekterer parternes lovvalg. Jeg sidder hos et advokatfirma, hvor vi også har dygtige og kompetente medarbejdere på skat/afgifts-området. Det vil ikke være det store problem for dem at svare dig på dette. Hvordan er din virksomhed struktureret? Anpartsselskab, enkeltmandsvirksomhed, eller hvordan og hvorledes? Har du en hjemmeside? Mvh |