Jeg står lige nu og skal finde ud af, hvad et site skal koste, hvordan det skal laves, designes, og søgemaskineoptimeres. Hvilke udbydere er rimelige i pris, samtidig med at de leverer kvalitet? Hvilket CMS bør man bruge og hvorfor? (og hvad med sikkerhed) Er det normalt de der udvikler, som også designer den grafiske del? Jeg går udfra at de fleste teknologier, kan levere det meste...så hvad bør mine overvejelser gå på ift. teknologier? Der er mange som leverer sites med udgangspunkt i et bestemt cms.....kan disse typisk levere databaseløsninger osv? Nå, men kort sagt...........jeg trænger til en snak med een, der har god bred erfaring med website udvikling.....findes han/hun her? |
Dato: 11-07-2007 19:52:27
Forfatter:Business
Forfatter:Business
Jeg står lige nu og skal finde ud af, hvad et site skal koste, hvordan det skal laves, designes, og søgemaskineoptimeres.
Hvilke udbydere er rimelige i pris, samtidig med at de leverer kvalitet?
Hvilket CMS bør man bruge og hvorfor? (og hvad med sikkerhed)
Er det normalt de der udvikler, som også designer den grafiske del?
Jeg går udfra at de fleste teknologier, kan levere det meste...så hvad bør mine overvejelser gå på ift. teknologier?
Der er mange som leverer sites med udgangspunkt i et bestemt cms.....kan disse typisk levere databaseløsninger osv?
Nå, men kort sagt...........jeg trænger til en snak med een, der har god bred erfaring med website udvikling.....findes han/hun her?
Pris og kvalitet er en balancegang med hjemmesider ligesom med alt andet.
Leverandørene kan i korte træk deles op i to grupper, dem der har det som bi-beskæftigelse og dem der lever af det på fuld tid. Ofte vil prisen hos os der lever af det være højere end hos dem der laver det som bi-job. Dermed ikke sagt at kvaliteten nødvendigvis altid er bedre.
Dog vil jeg mene det må være en fordel at vælge en leverandør der er til at få fat på med henblik på eventuelt support/rettelser af siden.
Valget af CMS er ikke nødvendigvis et nemt valg og kommer meget an på hvilke krav du har til hvad det skal kunne, er det blot en almindelig side med tekst og billeder, eller skal du bruge et stort shopsystem der også er integreret med C5.
Jeg ville ikke tænke så meget over platformen hvis jeg var kunde, så længe systemet kan løse det behov der er.
De fleste CMS løsninger kører med en eller anden database som bagvedliggende system til at håndtere indholdet, så hvad mener du med "databaseløsninger" i denne her sammenhæng?
Et ordentligt cms sørger forøvrigt for en stor del af søgemaskineoptimeringen ved at overholde de gældende standarder for html og lignende, så det vil efter min mening være et fornuftigt krav at stille til sin leverandør.
Angående design og cms kan jeg kun tale for mit eget vedkommende, og det er at jeg ikke arbejder med det grafiske layout, det overlader jeg til et par eksterne grafikere jeg samarbejder med. Hvis kunden selv har en grafiker i tankerne er det normalt heller ikke noget problem.
- Jeg laver det jeg er god til og lader andre om de ting jeg ikke selv kan / vil rode med.
Du kan sandsynligvis finde de første 25-50 leverandører af cms løsninger her på Amino, jeg vil anbefale dig at vælge en stak ud og tage kontakt til dem og høre nærmere om mulighederne.
Der er sikkert også en del der melder sig i tråden her med et godt tilbud.