Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man overhovedet få en investor....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

- Når man ikke selv har penge til at skyde i projektet?

Jeg sidder og tygger (og tripper og en masse mere, da jeg ikke kan sidde stille) med en rigtig god idé. Jeg er ved at undersøge en masse, der skal udmøntes i en forretningsplan til et produkt, der udelukkende er tiltænkt til eksport. (Jeg har selv eksport baggrund).

Problemet er bare... At jeg ingen penge har! Mit projekt er 100% afhængig af, at jeg kan få en til at byde ind med kapital. Men er det overhovedet sansynligt, at nogen vil gøre det, når jeg nu ikke selv har penge til at skyde i projektet?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:40

Sagtens!

Så længe din idé er gennemarbejdet og du præsenterer en fornuftig forretningsplan er der intet til hinder for at du kan søge investering udefra, uden at lægge noget i selv.

Det kommer naturligvis an på idéen, men som udgangspunkt - sagtens!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46

Jeg tror ikke der er ret meget "sagtens" over at få en investor ind i et produkt der ikke er på markedet. Jeg er dog enig med Kristoffer i, at alt kan lade sig gøre, men jeg vil også fremhæve, at langt de fleste investorer gerne ser egen-investering i et projekt fra opfinderen.

Helt galt går det ofte, hvis f.eks den der kommer med ideen og skal udføre den, ikke en gang har råd til at bruge ex 12 mdr 100% tid på projektet, men rent faktisk skal lønnes af det investor kommer med, allerede inden ideen kommer ud at flyve.

Lettere er det, hvis investor kan se, at der ikke er løn i det han/hun kommer med, men at det er rene udviklingspenge -

Lav i alle fald en god forretningsplan der viser alt om hvordan produktets vej er fra NU og frem til det er på markedet og sælger - og i hvilke faser du skal bruge HVOR MANGE penge til så præcist som muligt - HVAD

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 15:47

Man kan godt få en investor igennem f.eks. Amino Kapital, men det er mere end svært.

At det er en ide som skal produceres og eksporteres giver muligvis nogle andre muligheder, såsom offentlige tilskud og hjælp.
http://www.virk.dk/myndigheder/stat/TC

Vækstfronten er måske også en mulighed for dig: http://www.vf.dk/

Hvis din ide har patent muligheder, skal du være meget varsom med at fortælle om den. Dels for at beskytte dig selv, mod andre som har kapitalen, men også at selv meget lidt kan gøre at du ikke kan få patent på ideen. Hvis en ide har været bare lidt beskrevet på internettet, kan den ikke opnå patent.

Håber det lykkes for dig!!

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:01

Tusinde tak for de meget konstruktive svar - de har bestemt givet stof til eftertanke :)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 16:16

Hej Mette,

En investor ser helst, at man selv har hænderne på kogepladerne. Det gør investoreren mere sikker i sin investering, da de fleste vil gøre alt, hvad de kan, når de er økonomisk bundet. Jeg tror en investor vil forlange mere af virksomheden, hvis det er, at man ikke er økonomisk bundet.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)