|
Jeg har lige været på posthuset her i Nr. Snede for at betale et lille girokort til min vindspolere Da jeg har afleveret girokortet spørger han om mit person nr, jeg bliver meget forbavset og siger hvad han skal med mit person nr. han svare at det er nye regler fra Eu at for at indbetale skal jeg opgive mit person nr ellers kan jeg ikke indbetale. Jeg skal så i en kø og oplyse mit person nr. det er jeg ikke tryk ved. Jeg har her efter kontaktet post Danmarks kunde service og det er rigtig at de er pålagt det af Eu også vis jeg skal hente en pakke der koster over 100 kr. SÅ NU ER VI DA TOTAL OVERVÅGET
|
Total overvågning gennem post danmark.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Dette er fordi man er bange for at der bliver sendt penge til terror osv. Hvis du henter en pakke til dig, så er det da meget normalt at du skal vise ID. Jeg vil ikke bryde mig om at en anden har kunne hente min pakke uden at de kontrollerede at jeg har givet fuldmagt til det. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
Hvis beløbet er over €1000 så skal du oplyse hvem du er. Det var ikke hvad jeg fik at vide på posthuse og ved kunde sevice Hvis beløbet er mindre så kan de kræve at du oplyser hvem du er. De skal ikke Hvem bestemmer hvornår og hvorfor Skal post danmark til at være Politi og skal vi finde os i at alt hvad vi laver bliver registreret Min mening er at det er for meget så jeg vil ikke finde mig i at jeg skal oplyse mit person nr. i en kø på et posthus så alle kan høre det og evt misbruge det for med et person nr kan du få mange oplysninger hos det offentlige. Hvad mener i. |
|
Jeg er faktisk ansat som pakkebud hos Post Danmark, så jeg mærker dette på "egen krop". Vi har fået info internt om at ved alle betalinger skal der vises ID. Ved beløb under 1000 euro kan man nøjes med at vise sygesikring, men over 1000 euro, skal der vises billedlegitimation. Hvis du er utryg ved at sige dit cpr nummer højt, så kan du jo altid skrive det ned på en seddel og vise sedlen, eller bare vise noget legitimation hvor det står på. Bemærk at jeg kommenterer det her som privat person. |
|
|
|
Dato: 15-07-2007 00:05:29 Forfatter: Kalle Balle Post Danmark har mest fjolser ansat. Er det nu man skal sige tak for lort? |
Som tidligere postbud siger jeg da også mange tak. Jeg kan give dig ret i at topledelsen ifa. Fede Helge, og Mogens Dum ikke er de mest sympatiske personer, men de enkelte medarbejdere laver faktisk et fantastisk stykke arbejde hver dag for at få det til at glide, på trods af elendige arbejdsforhold, kun for at Du og vi kan få vores post. Det er selvfølgelig lettere at råbe, SKANDALE end at rose de mennesker der virkelig gør en indsats. |
|
|
|
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Bliv gratis medlem