Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon tid som selvstændig på dagpenge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 90
Fra  BilligeDyreartikler.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Kan det passe at reglerne er så firkantede at man ikke må have telefontid i sit firma, hvis man får supplerende dagpenge? Jeg tænker bare at man har muligheden for at slå telefonsvarer til, hvis man ikke er tilgængelig? Jeg er selvfølgelig klar over at jeg skal være til rådighed for arbejdsmarkedet - men burde begge dele ikke være muligt?

Mvh.
Karina

Mangler du noget til din hund eller kat? Klik ind og se vores skarpe priser her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JA det tror jeg bestemt. Supplerende dagpenge er jo noget du får, for som du selv skriver at være til rådighed den tid du ikke er i arbejde, og hvor tiden skal gå med jobsøgning (og så ved jeg godt at det nok ikke er muligt altid) - Jeg ville tro, at der fandtes A kasser som for at give supplerende dagpenge ville kræve et CVR lukket - og givet er det, at man ikke i alm. arbejdstid må reservere tid til det uden en eller anden konsekvens for dagpenge - så JEP - og om begge dele burde være muligt? I min optik skal dagpenge ikke være iværksætterstøtte til fordel for dagpenge modtagere imod tilsvarende virksomheder der ikke har dagpenge som supplement - men der er mange vinkler på det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 00:19

VestjyskDyremagasin:
Hej alle

Kan det passe at reglerne er så firkantede at man ikke må have telefontid i sit firma, hvis man får supplerende dagpenge? Jeg tænker bare at man har muligheden for at slå telefonsvarer til, hvis man ikke er tilgængelig? Jeg er selvfølgelig klar over at jeg skal være til rådighed for arbejdsmarkedet - men burde begge dele ikke være muligt?

Mvh.
Karina

Reglerne er rent faktisk så firkantede at du ALDRIG NOGENSINDE MÅ VÆRE NØDT TIL AT LAVE NOGET I ALMINDELIG ARBEJDSTID. Skal du til revisor, på posthus, modtage pakker, tale med offentlige myndigheder så overskrider du reglerne.

At det så ikke fortolkes helt så stramt er en anden sag, men hvis din sagsbehandler ser sig ond på dig så er selvstændig bibeskæftigelse umulig. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 90
Fra  BilligeDyreartikler.dk Skrevet kl. 07:25
Hvordan hvis man blot har et telefonnummer på siden - det er vel ikke imod reglerne? Det skal siges at jeg er optaget på en uddannelse fra februar, og at min plan altså ikke er at 'misbruge' dagpenge systemet. Det udmønter sig jo også i de timer man skal opgive til a-kassen. Der er altså tale om en midlertidig ordning.

Men jeg forstår udemærket dine synspunkter, Cookie.

Mangler du noget til din hund eller kat? Klik ind og se vores skarpe priser her.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:25
Man kan også spørge sig om der er virksomheder der er opstartet imens folk er på barsel.
Alltså barselpengene er blevet brugt som iværksætter støtte...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

VestjyskDyremagasin:
Hvordan hvis man blot har et telefonnummer på siden - det er vel ikke imod reglerne? Det skal siges at jeg er optaget på en uddannelse fra februar, og at min plan altså ikke er at 'misbruge' dagpenge systemet. Det udmønter sig jo også i de timer man skal opgive til a-kassen. Der er altså tale om en midlertidig ordning.

Det kan din A kasse svare på. Reglen er, at man enten skal lukke sit CVR eller ha en aftale om en type bibeskæftigelse som giver ændrede dagpenge regler, muligt nedslag og forkortet periode, men din A kasse kan svare dig, og det der ikke skal ske, er jo at de lukker for dagpengene grundet dit CVR, med mindre du kan leve af det i stedet for dagpenge, hvilket jo er bedst - men tal åbent med dem om det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 07:39

VestjyskDyremagasin:
Kan det passe at reglerne er så firkantede at man ikke må have telefontid i sit firma, hvis man får supplerende dagpenge?

Hej Karina

Det er sådan at du skal være til rådighed 37 timer om ugen i dagtimerne, på hverdage. Jeg har selv prøvet en lignenede situation. Hvis din kontortid er udenfor det tidsrum, kan det godt forsvares, men man skal være klar over at a-kasserne ser dette område som en gråzone og derved er der mange fortolkninger af samme sag. 

Jeg må lige oplyse dig, når jeg søger på Google på VestjyskDyremagasin får jeg et forkert telefonnummer i søgeresultatet tlf. 12345678 ret dette hurtigst muligt. Ellers en rigtig fin shop du har, er ikke i tvivl om hvad du sælger Smile og gode billeder.

Du skal være velkommen til at kontakte mig for telefonpasning til din webshop, jeg har telefontid hver dag fra 07.00-17.00, men tjek med a-kassen, om dette kunne være en løsning på din udfordringer først. Jeg har som den eneste telefonservice virksomhed, priser for iværksættere.

Rigtig meget held og lykke til dig.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)