Kan det passe at reglerne er så firkantede at man ikke må have telefontid i sit firma, hvis man får supplerende dagpenge? Jeg tænker bare at man har muligheden for at slå telefonsvarer til, hvis man ikke er tilgængelig? Jeg er selvfølgelig klar over at jeg skal være til rådighed for arbejdsmarkedet - men burde begge dele ikke være muligt? Mvh. Karina |
JA det tror jeg bestemt. Supplerende dagpenge er jo noget du får, for som du selv skriver at være til rådighed den tid du ikke er i arbejde, og hvor tiden skal gå med jobsøgning (og så ved jeg godt at det nok ikke er muligt altid) - Jeg ville tro, at der fandtes A kasser som for at give supplerende dagpenge ville kræve et CVR lukket - og givet er det, at man ikke i alm. arbejdstid må reservere tid til det uden en eller anden konsekvens for dagpenge - så JEP - og om begge dele burde være muligt? I min optik skal dagpenge ikke være iværksætterstøtte til fordel for dagpenge modtagere imod tilsvarende virksomheder der ikke har dagpenge som supplement - men der er mange vinkler på det
vh