Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må regnskab koste??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et ApS og har ca. 250 bilag om året hvad må det koste at få lavet moms og rengskab og personlig rengskab???

Hilsen

Bjarne

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 16:53

Jeg bruger en revisor, hvor der bliver lavet følgende:
- løbende bogføring
- momsregnskab
- årsregnskab
- personlig (også konens) skat regnskab
- løbende rådgivning
- og der var faktisk lidt mere som jeg ikke kan huske lige nu.

Pris 7000 kr ekskl moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00

Rådgivende ingeniør virker til at ha en i mine øjne god nok aftale - Jeg ville ha sagt mellem 7 og 10.000 kr afhængigt af hvad der følger med.

Man skal lige være opmærksom på, om der ud over årsregnskabs indberetning m-m. også er revision, og i så fald - fuld revision - eller review - ligesom man vil kunne opleve forskellige priser fra registrerede revisorer og statsautoriserede.

Til trådstarters aps med 250 bilag kan man jo, hvis revision er fravalgt, klare sig uden egentlig revision og en registreret revisor er jo rigeligt

Lige et tillægsspørgsmål som har sammenhæng her: MÅ samme revisor føre hele bogholderiet med alle bilag, OG derefter revidere (sig selv) eller hvordan er det med det?

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Lige et tillægsspørgsmål som har sammenhæng her: MÅ samme revisor føre hele bogholderiet med alle bilag, OG derefter revidere (sig selv) eller hvordan er det med det?

Reglerne fremgår af vejledningen om revisors uafhængighed

http://www.erhvervsstyrelsen.dk/file/236640/uafhaengighedsvejledningen.pdf

Se side 19

F.s.v. angår virksomheder i klasse A og klasse B er der normalt ikke noget til hinder for, at revisor forestår såvel bogføring som revision af årsregnskabet, hvorimod der for selskaber i klasse C og D er et forbud mod dette.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36

Tonny Skov Pedersen:

F.s.v. angår virksomheder i klasse A og klasse B er der normalt ikke noget til hinder for, at revisor forestår såvel bogføring som revision af årsregnskabet, hvorimod der for selskaber i klasse C og D er et forbud mod dette.

Tonny

Lyder jo tilmed helt rimeligt Tak for info

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kan et bilag jo være et simpelt debit / kredit fx omk mod en betaling i bank.

Men et andet bilag kan jo være en faktura fra en leverandør i langbortistan med 100 varenumre som er faktureret i XXX valuta med told og afgifter på hver vare som er forskellig.

Jeg ville være forsigtig med at give samme pris til en virksomhed uden at vide hvor mange bilag der er af den første og den anden slags.

Herudover er der noget der hedder debitorstyring, bank afstemninger etc som vigtige og tidskrævende.

Det er derfor umuligt at sige en fast pris.

Jeg har en kunde som kom med bilag i an plastik pose. De fleste af dem var krøllet sammen som om det var affald, så det skulle først rettes ud, sorteres og så bogføres. Et bilag som har været krøllet sammen er meget sværere at læse end et som kommer direkte fra posten.

Netop små virksomheder har mange måder at levere deres bilag på så den er en spændende opgave hver gang.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

Enig Claus - men hvis vi nu på forhånd aftaler med trådstarter, at han sætter alle bilag pænt op med dato i rækkefølge uden at krølle dem først - så er det et godt råd. Send dem fladt i kuvert eller scan dem (i min optik tager det faktisk lidt længere tid - med bilag der er scannede - hvis man får dem fra ekstern samlet end rene papirbilag - men nok smagsspørgsmål.) Jeg forestiller mig også, at trådstarter selv betaler regninger via banken eller betalingskort - og klart angiver dato for betaling på hvert bilag og trådstarter selv står for rykkere o.a. + sender bankkontoudtog med for samme periode som bilagene, f.eks en gang per måned.

Hvis så rimeligt almindelige blandede bilag - og alt over EN bankkonto samlet - så tror jeg 7-12.000 kr er et godt spænd for ApS med kun 250 bilag ialt

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 18:57

Helt enig, scannede bilag kan være noget møg. Nogen gange er filerne så små at man ikke kan læse det.

Jeg har selv foretrukket at få dem taget som et billede med et godt digitalt kamera så kan man faktisk se mere end hvis det var scannet.

Men papir er nu at foretrække for så kan man nemt lave mærker etc. Jeg arbejder dog på en løsning som på sigt kan gøre at regnskaberne kan laves for 50 kr i timen. Der er mange bogholdere som vill blive sure på mig når det går i luften, men der er endnu flere direktører og økonomichefer som kommer til at spare millioner så det må jeg sætte højere. Stick out tongue

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:14

Jeg foretrækker så indscannede bilag...

Herefter er det relativt enkelt at bogføre hurtigt og effektivt - 2 skærme, hvor der hhv. regnskabsprogrammet på den ene og mappen med indscannede bilag på den anden. Herefter går det enkelt med bogføring og nummerering af bilag samt løbende afstemning af bank mv.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:19

Tonny Skov Pedersen:

Jeg foretrækker så indscannede bilag...

Helt enig!

Det er meget nemmere og hurtigere at sortere/bogføre scannede bilag, da computeren gør hele arbejdet. Jeg vil gætte på, at over 95% af mine kunder sender scannede bilag, og jeg oplever meget sjældent så dårlige scanninger, at bilaget ikke kan læses.

Det sker, at et bilag vender på hovedet eller på siden, men det kan jo hurtigt vendes på computeren.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)